۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۶۱۵۸۵
حجت الاسلام درویشی تاکید کرد؛

ضرورت برگزاری نشست های بصیرتی درباره شکل گیری نهضت عاشورا

ضرورت برگزاری نشست های بصیرتی درباره شکل گیری نهضت عاشورا
کرمانشاه - حجت الاسلام درویشی گفت: تمرکز هیات ها بیشتر بر روی مداحی ها و روضه خوانی ها است و در بحث نشست های بصیرتی درباره مکتب و نهضت عاشورا شاهد کم کاری هایی هستیم.

حجت الاسلام عباس درویشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ضمن تسلیت ایام محرم حسینی بیان داشت: عزاداری های محرم در کرمانشاه از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و معمولا هر شهرستانی در این استان برای خود یک عزاداری منحصر بفرد دارد.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه غرب کشور ادامه داد: با این حال هنوز نتوانسته ایم که عزاداری های مختص مردم کرمانشاه را آنطور که شایسته است به هم وطنانمان بشناسانیم و امسال کرونا نیز مزید بر علت شد تا این امر محقق نشود.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: قبل از آغاز دهه محرم و عزاداری های این ماه، به مسؤولان و متولیان هیات های مذهبی و مجالس عزا درباره رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی و اجتماعی تذکرات لازم به صورت رسمی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی داده شد، از این رو نباید انتظار داشته باشیم که در این هیات ها شاهد شیوع کرونا باشیم.

حجت الاسلام درویشی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مساله ای که همواره به عنوان دغدغه علما و مراجع عظام شیعه می باشد، لزوم تحلیل و معرفی نهضت عاشورا به نسل های جوان توسط هیات ها است.

وی تصریح کرد: متاسفانه تمرکز هیات ها بیشتر بر روی مداحی ها و روضه خوانی هاست و در بحث نشست های بصیرتی درباره مکتب و نهضت عاشورا شاهد کم کاری هایی هم در کشور و هم در کرمانشاه هستیم.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه غرب کشور افزود: می طلبد عزادار حسینی قبل از شنیدن مداحی مداحان و روضه روضه خوانان از مبانی شکل گیری نهضت کربلا به خوبی مطلع شود تا خدایی ناکرده در مسیر عکس حرکت نکند.

پویایی و بالندگی از ویژگی های مکتب عاشورا

این استاد حوزوی عنوان داشت: مکتب عاشورا، مکتبی پویا و سرزنده است که از ویژگی بالندگی برخوردار می باشد، بنابراین بی شک توجه و تمسک به این مکتب والای اسلامی همه ما را عاقبت به خیر خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: یکی از علل اصلی شکل گیری نهضت عاشورا برپا داشتن سنت و فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، سنتی که بی شک اگر قیام خونین امام حسین (ع) نبود، اکنون خبری از آن در جامعه اسلامی نبود.

حجت الاسلام درویشی گفت: احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر به نوعی بیمه کننده جامعه اسلامی در برابر عقاید و باورهای نادرست و ضددینی است. احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از مشکلات کشور را حل می کند، لذا شایسته است که مدیران و دولتمردان این فریضه الهی را در همه حال به یاد داشته باشند و بدان عمل کنند.

لزوم توجه دولتمردان به سنت امر به معروف و نهی از منکر

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه غرب کشور خاطرنشان ساخت: باید در سطوح عالی دولت، مدیران قبل از انجام هر کاری میزان عمل خود را با معیار امر به معروف و نهی از منکر بسنجند.

این استاد حوزوی گفت: همچنین باید گفت که انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص به یک نهاد و یا سازمان نیست، بلکه همه در برابر این واجب دینی مسؤول هستیم./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات