۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۶۶۱۶۱۸

کتاب پژوهشی پیرامون طب النبی منتشر شد

کتاب پژوهشی پیرامون طب النبی منتشر شد
کتاب پژوهشی پیرامون طب‌النبی(ص) ابوالعباس مستغفری با حمایت دبیرخانه کمیسیون قرآن و سلامت وزارت بهداشت جهت استفاده پژوهشگران و علاقمندان این حوزه مطالعاتی، منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب پژوهشی پیرامون طب النبی مستغفری، در راستای مطالعات و پژوهش‌های آسیب شناسانه و جریان شناسانه اسلام و سلامت، با حمایت دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت وزارت بهداشت جهت استفاده پژوهشگران و علاقمندان این حوزه مطالعاتی منتشر شد.

دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت با اولویت دهی و هدف‌گذاری اقدامات و فعالیت‌های علمی و پژوهشی در خصوص تامین محتوای علمی روشمند در حوزه مطالعات اسلام و سلامت، بخشی از این اقدامات را به صحت سنجی و اعتباریابی منابع و متون مورد استناد و بهره‌برداری از این حوزه مطالعاتی اختصاص داده، که این اعتبار سنجی در دو حیطه متنی، سندی و آزمایشگاهی و بالینی به انجام خواهد رسید، تا گزاره‌ها و آموزه‌های اسلامی در حوزه سلامت به صورت علمی و روشمند مورد بررسی و استناد قرار گیرند.

بررسی سندی و محتوایی کتاب پژوهشی پیرامون طب النبی ابوالعباس مستغفری (۴۳۲ هجری قمری) که از محدثان اهل سنت بوده و کتابش جزو منابع روایی مورد استفاده در حوزه اسلام و سلامت است، دومین مجلد از سری کتبی است که با حمایت دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت منتشر شده است.

این کتاب به بررسی متنی و سندی روایات حوزه اسلام و سلامت می‌پردازد و توسط دو تن از پژوهشگران گرانقدر حوزه مطالعات اسلام و سلامت، محمد باقر ملکیان(استاد علوم حدیث حوزه علمیه قم) و دکتر مرتضی مجاهدی(عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل و دبیر کارگروه نظام سلامت در اسلام وزارت بهداشت) به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات ایرانیان "طب زیور طبع" به چاپ رسیده است.

پیش از این نیز کتاب "پژوهشی پیرامون طب الائمه ابنی بسطام" توسط این محققان، منتشر و مورد استقبال علاقمندان به مطالعات اسلام و سلامت قرار گرفته است./826/د102/ق

ارسال نظرات