۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۶۶۱۶۶۱
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

اعتقاد نداشتن به امر به معروف حرکت در خلاف مسیر امام حسین است

اعتقاد نداشتن به امر به معروف حرکت در خلاف مسیر امام حسین است
اصفهان - حجت الاسلام شاه فضل با بیان اینکه از عاشورا باید درس گرفت و نسبت به جامعه حساس بود، گفت: تفکری که اعتقاد به امر به معروف ندارد در مسیر خلاف امام حسین قرار دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام شاه فضل دوشنبه شب در مراسم عزاداری که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم فین کاشان گفت: یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ای مهم است که امام حسین (ع) و یارانش در این راه به شهادت رسیدند و اهل بیت ایشان اسارت و آوارگی را تحمل کردند.

حجت الاسلام شاه فضل به ضروت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: در مکاتب غربی سال‌ها است موضوع  جدایی دین از سیاست را مطرح کردند که این امر ضد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی گفت: دنیای غرب دین را امری کاملا فردی بین انسان و خدا می‌داند و هچکس اجازه دخالت در آن ندارد و نه تنها اجازه دخالت در دین را نمی‌دهند بلکه اجازه ارزش گذاری رفتار دیگران را هم نمی‌دهند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ابراز کرد: دنیای غرب که اجازه دخالت در دین را نمی‌دهند و دین را امری فردی بین انسان و خدا می‌دانند، اما موضوع واکسیناسیون برای همه را لازم می‌دانند و آن را امری فردی نمی‌دانند.

به گفته وی در دنیا غرب وقتی پای دین در میان است آن را موضوعی شخصی می‌داند، اما وقتی پای کرونا در میان است همه را ملزم به زدن ماسک دانسته و ماسک زدن را موضوعی فردی نمی‌دانند.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: این تفکر در مسائل حکومتی به رای اکثریت رجوع می‌کنند، اما در عمل با زد و بند‌ها و هزینه‌های هنگفت و تبلیغ و تهدید و تطمیع رای اکثریت را می‌خرند.

به گفته وی امروز در آستانه انتخابات آمریکا شرایط را به گونه‌ای هدایت می‌کنند که مردم آمریکا برای انتخاب رئیس جمهور بین دو ظالم مخیر باشند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در دنیای غرب دین را موضوعی فردی می‌داند و اجازه دخالت در دین را نمی‌دهد، اما اسلام می‌فرماید، «کُلُکُّم راعٍ و کُلُکُّم مَسؤولٌ عَن رَعِیَتِهِ» همه انسان‌ها نسبت به یکدیگر مسؤول هستند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: با شیوع کرونا این تفکر اسلام که انسان‌ها را در برابر یکدیگر مسؤول می داند عینیت یافته است و اگر ماسک نزنیم و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم و دیگران را مبتلا کنیم در قبال همه مبتلایان مسؤول هستیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر را دارای مراتب و درجات و راهکار‌هایی دانست و اظهار داشت: از عاشورا باید درس گرفت و نسبت به جامعه حساس بود و آن‌هایی که می‌گویند امر به معروف و نهی از منکر به ما ربطی ندارد در مسیر خلاف امام حسین در حرکت هستند.

حجت الاسلام شاه فضل امر به معروف و نهی از منکر را در دنیای ارتباطات و دهکده جهانی آسان دانست و گفت: امروز با استفاده از فضای مجازی و ارسال عکس، حدیث و فیلم به صورت ناشناس و بدون تنش و درگیری فیزیکی نه تنها یک نفر بلکه جمعیت زیادی را در یک لحظه می‌توان امر به معروف و نهی از منکر کرد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات