۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۶۶۱۴۳۱
دبیرجامعه روحانیت کاشان:

جدایی از اهل بیت انسان را به بیراهه می‌کشاند

جدایی از اهل بیت انسان را به بیراهه می‌کشاند
اصفهان - حجت الاسلام شاه فضل محرم را سبب احیای اسلام دانست و گفت: اگرمحرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته برای این است که امام حسین(ع) با خون خود سبب بیداری اسلام شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام شاه فضل شنبه شب در مراسم عزاداری که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم فین کاشان گفت: محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است.

وی با اشاره به اینکه محرم سبب احیای اسلام شد، گفت: اگر گفته می‌شود محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است برای این است که امام حسین (ع) با خون خود سبب بیداری اسلام شد و گریه و عزاداری برای امام حسین (ع) این بیداری را تا به امروز تداوم بخشیده است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: اسلام ۵۰ سال بعد از رحلت پیامبر به مرور زمان تحریف شد، اما امام حسین (ع) ۵۰ سال بعد از رحلت پیامبراکرم (ص) با قیام خود به دنبال اصلاح امت جد خود بود.

وی افزود: قیام امام حسین (ع) تاثیر گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را داشت و تلنگری شد تا مردم بیدارشوند، از این رو قیام امام حسین (ع) در آن مقطع از تاریخ به همه اثبات کرد که جامعه اسلامی گرفتار تحریف شده است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان به برخی از روایات برای گریه برامام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: کسی که برای امام حسین گریه کند، یا دیگری را بگریاند و یا به حالت تباکی به خود بگیرد جای او در بهشت است.

حجت الاسلام شاه فاضل ادامه داد: برخی این روایات را درک نکرده و تصور می‌کنند اگر هر گناهی مرتکب شده باشند، اما در مصیبت امام حسین(ع) گریه کنند بخشیده خواهند شد و به بهشت خواهند رفت.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: اگر گریه برای امام حسین(ع) زیاد شود، اما از سوی دیگر معضلات و مفاسد اجتماعی هم زیاد شود، چنین گریه‌ای واقعی نبوده است.

به گفته وی کسانی که دست خود را از دست اهل بیت (ع) رها کرده اند در امتحانات سخت کم خواهند آورد  و منحرف خواهند شد و در برابر ابر قدرت‌ها زانو خواهند زد./۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات