۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۶۶۱۶۶۵
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

برای پاسخ شبهات باید به متخصص دینی مراجعه کرد

برای پاسخ شبهات باید به متخصص دینی مراجعه کرد
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برای پاسخ شبهات باید به متخصص دینی مراجعه کرد، گفت: تفکر لازمه تحول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، دوشنبه‌شب در مراسمی که به مناسبت ایام محرم در مسجد محمد رسول‌الله(ص) و بدون حضور جمعیت برگزار شد، گفت: تفکر زمینه تحول است.

وی بابیان اینکه تفکر در ذات الهی و نحوه انجام معصیت ممنوع است، عنوان کرد: ذهن آدمی محدود و خداوند نامحدود است بنابراین محدود نمی‌تواند نامحدود را درک کند ازاین‌رو انسان محدود نباید درباره ذات نامحدود الهی فکر کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: اما تفکر در صفات و افعال الهی عبادت است، دعای جوشن کبیر شناسنامه خداوند متعال به شمار می‌رود و انسان با تدبر در این صفات می‌تواند به بزرگی و عظمت الهی پی ببرد.

استاد حوزه علمیه در ادامه بابیان اینکه در مواجهه با شبهات اعتقادی نباید از آن‌ها ترسید، اظهار داشت: شبهه ترس ندارد بلکه ماندن در آن وحشتناک است، انسان در مواجهه با شبهه باید به متخصص دین مراجعه کند تا بتواند به جواب آن دست یابد. همچنین کسانی که به پاسخ شبهات آگاه هستند نباید با تندی و غضب شبهه را پاسخ دهند.

وی بابیان اینکه تحول بدون تفکر غیرممکن است، ابراز کرد: تفکر درباره مرگ بسیار ارزشمند است، کسی که به مرگ فکر می‌کند می‌داند هر آنچه در عالم دنیا کسب کرده هنگام مرگ آنان را رها می‌کند و می‌رود برای همین دل‌بستگی به مادیات دنیا ندارد و همواره به فکر رعایت تقوا است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: اگر یاد مرگ در جامعه تقویت شود افراد کمتر دچار گناه و معصیت می‌شوند؛ انسان متقی همواره از خداوند ترس دارد و از گناه و معصیت اجتناب می‌کند.

استاد حوزه علمیه تفکر در تاریخ را یکی دیگر از عوامل تحول برشمرد و گفت: تاریخ سراسر درس و عبرت است، تفکر در تاریخ باور انسان را تقویت می‌کند.

وی یکی دیگر از عوامل تحول را تفکر در آیات قرآن کریم بیان و عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم تأکید می‌کند چرا درباره آیات قرآن تفکر و تدبر نمی‌کنید، تفکر در آیات قرآن کریم به انسان نور می‌دهد؛ بسیاری از انسان ها با قرائت و تفکر در آیات قرآن کریم متحول شدند و مسیر زندگی خود را تغییر دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه انسان باید نسبت به عاقبت خود فکر کند، خاطرنشان کرد: مؤمن همیشه نسبت به عاقبت خود نگران است و می‌ترسد که مبادا گرفتار غفلت و ضلالت شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات