۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۶۱۴۴۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مطرح کرد؛

جوانان کربلا؛ بهترین الگوی تربیتی

جوانان کربلا؛ بهترین الگوی تربیتی
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جوانان کربلا بهترین الگوی تربیتی هستند، گفت: معرفت به امام حسین(ع) بیانگر ارزش انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز به مناسبت ایام دهه اول محرم در ورزشگاه آیت الله سعیدی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان خلیفة الله است.

وی افزود: خداوند متعال نخستین نعمتی که به خلیفه الهی حضرت آدم عنایت کرد معرفت نسبت به حقایق بود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه معرفت به حقایق با رجوع به آیات و روایات کسب می شود، عنوان کرد: هر انسانی به اندازه ظرفیت وجودی اش می تواند معرفت کسب کند. انسان ها در قیامت به اندازه معرفتشان پاداش دریافت می کند و سنجش براساس معرفت خواهد بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) نور محض بودند، اظهار داشت: نور هرگز با ظلمت جمع نمی شود و ذاتا نور دارد و به اطراف روشنایی می دهد؛ حضرت همه وجودش علم و نور بود.

وی با اشاره به اینکه یاران امام حسین(ع) نسبت به حضرت و حقایق عالم معرفت داشتند، گفت: معرفت به انسان ارزش و جایگاه می دهد؛ همین معرفت بود که جناب حر را نجات داد و در لحظه آخر به امام پیوست.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان عنوان کرد: درک کیفیت معرفت یاران امام حسین(ع) خود معرفتی عظیم می خواهد؛ یاران امام حسین(ع) در عالم هستی بی نظیر هستند و کسی همانند آنان سراغ ندارد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه جوانان کربلا بهترین الگوی تربیتی هستند، عنوان کرد: کودکان و جوانان عاشورا به قدری معرفت داشتند که حتی یک مرتبه لب به شکوه باز نکردند و امام حسین(ع) را ولی و امیر خود می دیدند برای همین پای رکاب حضرت به ایثار و جهاد پرداختند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات