۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۶۶۱۴۴۳
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تأکید کرد؛

چله زیارت عاشورا، کلید رفع بسیاری از مشکلات

چله زیارت عاشورا، کلید رفع بسیاری از مشکلات
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه چله زیارت عاشورا کلید رفع بسیاری از مشکلات است، گفت: می طلبد مؤمنان برای برپایی راهپیمایی اربعین چله زیارت عاشورا بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، صبح امروز در مراسمی که به مناسبت دهه اول محرم الحرام در هیات محبین الزهرا(س) برگزار شد، گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: زبان خودتان را به ذکر گفتن عادت دهید.

وی با بیان اینکه در ذکر گفتن هیچ محدودیتی وجود ندارد، ادامه داد: موثرترین ذکر در عالم، ذکر امام حسین(ع) است، ارتباط و خلوصی که در این ذکر وجود دارد سبب شده بسیار تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه محرم ماه ذکر است، عنوان کرد: در این ماه محبوبیت و مظلومیت اباعبدالله الحسین(ع) در قلوب بسیاری از انسان ها حس می شود، ذکر امام حسین(ع) ذکری است که از صمیم دل بر می خیزد بنابراین نباید از فرصت و ظرفیت محرم غفلت کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هیچ ذکری قیمتی تر از ذکر امام حسین(ع) نیست، گفت: ذکر امام حسین(ع)، ذکر قمیتی تر دیگری را نیز به دنبال می آورد و آن این است که اباعبدالله الحسین(ع) نیز ذاکر را ذکر می کنند.

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند: زمانی که شما از راه دور به ما سلام می دهید ما پاسخ سلام شما را از راه نزدیک می دهیم؛ محرم بهترین فرصتی است که می تواند این سلام به صورت خاص انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه جامعه حسینی می تواند زمینه ساز ظهور باشد، عنوان کرد: ذکر ابتدا از مذکور شروع می شود سپس ذاکر ذکر می گوید، بنابراین در ماه محرم ابتدا امام حسین(ع) عزادار حسینی را یاد می کنند سپس عزادار حضرت را یاد می کند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه چله زیارت عاشورا کلید رفع بسیاری از مشکلات است، اظهار داشت: می طلبد مومنان برای برپایی راهپیمایی اربعین چله زیارت عاشورا بردارند.

وی گفت: آهی که در مجالس عزای اباعبدالله الحسین(ع) برای مظلومیت حضرت کشیده می شود بالاترین ذکر است زیرا این آه مخلصانه و از سویدای قلب است؛ همین اخلاص سبب شد که بزرگ ترین جنگ تروریستی عصر کنونی نابود شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: مدافعان حرم که از جوانان ملت های مختلف هستند لشکری فراملیتی تشکیل دادند تا اجازه ندهند بار دیگر به خاندان عصمت و طهارت(ع) اهانت شود؛ قدرت ذکر امام حسین(ع) را می توان در این ماجرا مشاهده کرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات