۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۶۶۱۶۶۷
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

فروپاشی نهاد خانواده سوغات غرب است

فروپاشی نهاد خانواده سوغات غرب است
تهران - استاد حوزه علمیه فروپاشی نهاد خانواده را سوغات غرب دانست و گفت: خانه داری شغلی مهم و مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، دوشنبه‌شب در مراسم ایام محرم که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، گفت: ابلیس در آخرالزمان پیوند مؤمنان را مورد هدف قرار می‌دهد.

وی یکی از آن پیوندها را مربوط به پیوند اعضای خانواده دانست و ادامه داد: این پیوند را شیطان مورد هجوم قرار می‌دهد چون می‌داند تربیت از خانواده آغاز و درنهایت به جامعه سرایت پیدا می‌کند، بنابراین چنانچه خانواده نتواند محل تربیت باشد دیگر نمی‌تواند سرباز برای دین تربیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بابیان اینکه شیطان همواره به پیوند بین مؤمنان و ولی الهی حمله می‌کند، اظهار داشت: اگر شیطان بتواند به این پیوند خدشه وارد کند دیگر هیچ قربی به خداوند متعال صورت نمی‌پذیرد.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه کانون خانواده‌ امروز مورد هدف تیرهای ابلیس و شیطان‌صفتان غربی قرارگرفته است، گفت: امروز دشمن سر مرزها با ما نمی‌جنگد بلکه با نفوذ به خانواده سعی در نابود کردن باورها و اعتقادات مردم و درنهایت جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌ها و فتنه‌ها در آخرالزمان متوجه کانون خانواده می‌شود، اظهار داشت: افزایش طلاق، قطع صله‌رحم، بی‌حرمتی به والدین، تغییر جایگاه زن و مرد همه و همه بیانگر این آسیب‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی فروپاشی نهاد خانواده را سوغات غرب بیان و عنوان کرد: غرب به‌قدری در بیرون آوردن زن از خانه و کمرنگ جلوه دادن نقش خانه‌داری و همسرداری افراط کرد که امروز خانه و خانواده حرمت خود را در غرب ازدست‌داده و خانه تا حد یک خوابگاه تنزل پیداکرده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز تعریف غرب از خانواده چیزی غیر از تعریف اصلی آن است برای همین درصد بسیاری از کودکان در کشورهای غربی و اروپایی نامشروع هستند. فساد جنسی از حربه‌های شیطان برای تولید فرزندان نامشروع است.

وی افزود: در فرهنگ دینی اسلام خانواده نقش پررنگی بر عهده دارد به‌قدری که بارها درآیات و روایات تأکید شده این پیوند حفظ شود. همه مؤمنان موظف هستند خانواده و صمیمیت آن را حفظ کنند برای همین گفته‌شده خانه محل عبادت، ریاضت و تربیت است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بابیان اینکه خانه محل عبادت است، گفت: عباداتی که در خانه با انجام کارهای ساده می‌توان انجام داد هرگز نمی‌شود آن عبادات را در معبد انجام داد برای مثال پیامبر اکرم(ص) فرمودند: اگر مرد و زن در خانه بنشینند و با یکدیگر بامحبت صحبت کنند بهتر از اعتکاف در مسجدالحرام است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه زن محور خانواده است، اظهار داشت: غرب این محور را مورد هدف قرار داده و خانه‌دار بودن را بی‌ارزش جلوه می دهد درحالی‌که خانه‌داری بسیار ارزشمند است؛ خانه به این خاطر محل ریاضت است که انسان می‌تواند در آن با مهار نفس به قرب الهی دست یابد. همچنین تبعیت از هوای نفس سبب بی‌تربیت شدن فرزندان می‌شود اما اگر والدین در عمل از هوای نفس تبعیت نکنند فرزندان خودبه‌خود خوب تربیت می‌شوند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات