۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۶۱۶۸۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مؤمن هرگز تسلیم خواسته های طاغوت نمی شود

مؤمن هرگز تسلیم خواسته های طاغوت نمی شود
استاد حوزه علمیه مقاومت در برابر طاغوت را از شاخصه های انسان مؤمن دانست و گفت: مؤمن در برابر تهدیدات دشمن مقاومت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، صبح امروز در مراسمی که به مناسبت ایام ماه محرم در ورزشگاه آیت‌الله سعیدی برگزار شد، گفت: کاروان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که ازنظر افراد چه اهل‌بیت(ع) و چه اصحاب درگذشته و آینده کاروان بی‌نظیری است.

وی با استناد به روایات، ادامه داد: امام علی(ع) درباره شهدای کربلا فرمودند: زمینی که شما در آن دفن شدید با دفنتان خاک پاک شد؛ امام سجاد(ع) در همه عباداتی که انجام می‌دادند بر خاک کربلا سجده می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بابیان اینکه اعضای این کاروان به مقام شهود قلبی رسیده بودند، عنوان کرد: روایت است انسان دارای چهارچشم است که علاوه بر دو چشم ظاهری دو چشم باطنی نیز در قلب دارد؛ اگر کسی روش پیامبر اکرم(ص) را دنبال کند قلب او از چراگاه شیطان در امان می ماند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیاطین راهی به ملکوت اعلی ندارند، اظهار داشت: بر روی زمین است که شیطان با تحریک زیاده‌خواهی و شهوت خواهی انسان‌ها به قلب آنان نفوذ می‌کند تا آنان دوزخی شوند؛ اگر قلب آدمی از نفوذ شیطان خالی باشد می‌تواند به مقام شهود قلبی دست یابد.

وی افزود: اگر قلب انسان آزاد از چراگاه شیطان باشد همه وجودش الهی می‌شود و تنها خداوند را می‌بیند و دیگر امور دنیوی را ابزار برای رسیدن به خداوند متعال می‌داند. کسانی که در دنیا به فکر آباد کردن آخرت نباشند بازنده‌ترین انسان‌ها در قیامت خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: عشق به امام حسین(ع) را می‌توان در مراسمات عزاداری سید و سالار شهدا که زیر آفتاب داغ برگزار می‌شود مشاهده کرد اگر به بسیاری از میلیادرهای تهران و صاحبان صندلی بگویند نیم ساعت زیر آفتاب بنشین و برای امام حسین(ع) اشک بریز، نمی‌آیند آیا این مجالس غیر از عشق به امام حسین(ع) است؟

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه گریه بر امام حسین(ع) عبادت است، اظهار داشت: امام رضا(ع) فرمودند: گریه بر امام حسین(ع) واجب است؛ کسانی که گریه ندارند توصیه‌شده خودشان را به تباکی بزنند. گریه بر امام حسین(ع) سبب تقرب به پروردگار و شهود حق است.

وی با اشاره به اینکه بعد از شهود حق انسان به مقام وصال می‌رسد، عنوان کرد: انسان به‌واسطه امام حسین(ع) می‌تواند به این مقام نائل شود، شناخت معاد، نبوت، امامت، حلال و حرام الهی و قرآن کریم سبب معرفت انسان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بابیان اینکه آدمی باید تنها بنده خدا باشد و سر تعظیم در برابر طاغوتیان تاریخ و زمان فرود نیاورد، گفت: مؤمن در برابر تهدیدات دشمن مقاومت می‌کند و خواسته آنان را قبول نمی‌کند، همچنین انسان مؤمن اهل هجرت از خود و حرکت به‌سوی خداوند متعال است در برنامه‌ها سرعت داشته و از تنبلی و سستی اجتناب می‌کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات