۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۶۱۶۸۸

«خانه خورشید»؛ رمانی با محوریت جنگ در پله دوم

«خانه خورشید»؛ رمانی با محوریت جنگ در پله دوم
«خانه خورشید» نوشته ماندانا زندی که روایتی است از گفت‌وگو با همسران فرماندهان جنگ در پله دوم ایستاد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، ماندانا زندی نویسندی کتاب «خانه خورشید» اظهار داشت: کتاب «خانه خورشید» حاصل پنج سال گفت‌وگو با خانواده شهدا و جانبازان است، پای صحبت‌های آنها نشستم و با دردهای آنها از نزدیک آشنا شدم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در این رمان تلاش کردم بخشی از فداکاری‌های آنها را بر مینای تخیل روایت کنم، ابراز داشت: سال‌ها قبل با همکاری انتشارات روایت فتح قرار شد رمان دفاع مقدسی با رویکرد متفاوت نوشته شود، تا فراتر از کلیشه بوده و در مجموع از زاویه دید بانوان بیان شود، چرا که معتقد بودیم بانوان در جنگ کمتر دیده شده‌اند حتی به عنوان همسران فرماندهان.

وی گفت: از طریق انتشارات روایت فتح با خانواده شهدایی چون مدق، باکری، همت و آبشناسان، زین‌الدین، قریشی، سلیمی، غیاثوند، شفیعی و... مرتبط شدم و حتی در روند تالیف به بیمارستان اعصاب و روان صدر و نیایش هم سری زدم.

به گفته این نویسنده، به این دلیل که نمی‌توانستم بر اساس شنیده‌ها اثری خلق کنم تصمیم گرفتم به بیمارستان‌های اعصاب و روان هم بروم هرچند اخذ مجوز‌ها سخت بود اما 4 سال طول کشید تا روند تالیف طی شود و بالاخره اثر منتشر و حالا توسط انتشارات ماهین به چاپ دوم رسیده است. در مسیر تالیف مصاحبه‌هایی با دکتر عطار مدیریت بیمارستان نیایش، دکتر میرابی مدیریت روانپزشکی صدر، تقی زاده و هدایتی نژاد در گروه مددکاری انجام دادم.

زندی با بیان اینکه برای تالیف این کتاب با جانبازی که در ابوغریب بود هم صحبت کردم، افزود: کتاب «خانه خورشید»  یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های من در زمینه نویسندگی محسوب می‌شود./826/د102/ق

منبع: فارس
ارسال نظرات