۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۶۶۱۷۶۶
حجت الاسلام اشکوری مطرح کرد؛

انعکاس نگاه عقلانی و تمدنی مرحوم حسینیان در کتاب «انقلاب اسلامی»

انعکاس نگاه عقلانی و تمدنی مرحوم حسینیان در کتاب «انقلاب اسلامی»
استاد حوزه و دانشگاه با دعوت از طلاب و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی به مطالعه کتاب «انقلاب اسلامی»، گفت: خواننده با مطالعه این کتاب متوجه می‌شود که چگونه مبانی اسلام با روحیه انقلابی گری پیوند خورده است.

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با تسلیت به مناسبت درگذشت حجت الاسلام حسینیان رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، گفت: ایشان یک شخصیت انقلابی، متعهد، متدین بود.

حجت الاسلام اشکوری با بیان اینکه حجت الاسلام حسینیان در تمام طول انقلاب اسلامی با بصیرت خاصی عمل کرد، عنوان کرد: ایشان در برهه های مختلف حضور بسیار جدی داشت و آثار مهمی را از خود برجای گذاشت.

این استاد حوزه و دانشگاه حضور حجت الاسلام حسینیان در مرکز اسناد انقلاب اسلامی را منشا پدید آمدن آثار بسیار مفید دانست و اظهار داشت: یکی آثار با ارزش تولید شده در این مرکز اثر «انقلاب اسلامی» است که در چند جلد به چاپ رسیده است.

وی با دعوت از طلاب و علاقه مندان انقلاب اسلامی به مطالعه کتاب «انقلاب اسلامی»، ابراز کرد: خواننده با مطالعه این کتاب متوجه می شود که چگونه مبانی اسلام با روحیه انقلابی گری پیوند خورده است.

حجت الاسلام اشکوری ادامه داد: حجت الاسلام حسینیان در این کتاب قیام مردم به رهبری امام خمینی(ره) را مطابق با مبانی دینی تحلیل کرده و نشان داده که حرکت شیعی یک حرکت تمدن ساز جهانی است.

وی با اشاره به نگاه عقلانی حجت الاسلام حسینیان در نگارش کتاب «انقلاب اسلامی»، عنوان کرد: این سخن که اسلام ناب می تواند نجات بخش بشریت باشد، در این کتاب انعکاس یافته است./1350/ت302/ف

ارسال نظرات