۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۶۶۱۷۷۴
دبیرجامعه روحانیت کاشان:

حرام خواری نشانه بی اعتمادی به خداوند است

حرام خواری نشانه بی اعتمادی به خداوند است
اصفهان - حجت الاسلام شاه فضل از کسب روزی حلال به عنوان یکی از درس‌های محرم و عاشورا نام برد و گفت: یکی از دلایل حرام خواری بی اعتمادی به خداوند است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام شاه فضل سه شنبه شب در مراسم عزاداری که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم فین کاشان گفت: شکم های آن‌هایی که در کربلا سد راه امام حسین (ع) شدند و او را به شهادت رسانیدند از مال حرام پر شده بود.

وی افزود: اگر بهترین و با کیفیت‌ترین عبادات را داشته باشید، اما لباسی که با آن عبادت می‌کنید از راه حرام تهیه شده باشد هیچکدام از عبادات شما قبول نمی‌شود.

حجت الاسلام شاه فضل ۹ قسمت از ایمان را کسب روزی حلال دانست و گفت: براساس روایات ۹ قسمت  دیگر ایمان کسب روزی حلال است و تنها یک قسمت آن نماز و روزه حج و خمس و امر به معروف و بقیه عبادات است.

وی یکی از دلایل حرام خوری را بی اعتمادی به خداوند دانست و گفت: مقدار روزی انسان مشخص و تعیین شده است، اما خداوند برای کسب روزی بندگان خودش هم راه حلال و هم راه حرام را قرار داده است تا انسان از این راه امتحان شود.

به گفته وی خداوند انسان‌های فقیر و غنی، شاغل و بیکار و نیازمند و بی نیاز با مال حرام امتحان می‌کند، همانگونه که حضرت آدم با مال حرام امتحان شد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان تأثیر مال حرام بر زندگی انسان را بسیار مخرب دانست و ابراز داشت: مال حرام سبب می‌شود نماز و روزه و دعای انسان حبس و بالا نرود.

حجت الاسلام شاه فضل از کسب روزی حلال به عنوان یکی از درس‌های محرم و عاشورا نام برد و گفت: یکی از مهمترین دلایل بی تربیتی فرزندان کسب روزی حرام از سوی پدر و مادر است./۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات