۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۶۱۸۱۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

خدمت خالصانه به مردم از برترین معروفات است

خدمت خالصانه به مردم از برترین معروفات است
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: تلاش برای حفظ جامعه در ارزش‌های انسانی بالاترین خدمت بوده و بر این اساس خدمت خالصانه به مردم هم از برترین معروفات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار رییس و اعضای شورای امربه‌معروف و نهی از منکر بیرجند، با تبیین معروفات در جامعه اسلامی، اظهار کرد: یکی از برترین معروفات در جامعه دینی خدمات‌رسانی خالصانه و صادقانه به مردم است.

وی افزود: دلسوز مردم بودن و با مردم با انصاف رفتار کردن یکی دیگر از خصوصیات شخص مسؤول است تا بتواند بهتر مدیریت و خدمات‌رسانی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با یبان این‌که در هر پست و مقامی که هستیم باید انصاف را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: کاندیدایی برای مدیریت و مسؤولیت مناسب بوده که ولایت فقیه را در عمل قبول داشته و نظرات رهبر انقلاب را در کار خود عملی کند.

وی با اشاره به این‌که خدمت به محرومین از نشانه‌های شخص اصلح برای مسؤولیت شمرده می‌شود، گفت: مهم‌ترین کار برای مسلمان در زندگی خود این است که باید به فکر محرومین جامعه باشد.

امام‌جمعه بیرجند تصریح کرد: در این راستا یاد امام زمان (عج) در هر زمینه‌ای سبب می‌شود که انسان از گناه فاصله بگیرد و این سبب می‌شود که انسان هر زمان که با گناهی مرتکب شد، در این صورت یاد امام زمان (عج) افتاده و گناه را ترک می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: شناخت حق از باطل از فواید امام زمان ‌شناسی محسوب می‌شود و کسی که در زندگی خود امام زمان (عج) را بشناسد می‌تواند حق را از باطل بشناسد و زندگی امام زمانی برای خود برقرار کند.

وی با اشاره به این‌که شناخت حق از باطل از وظایف مسلمانان شمرده می‌شود، تصریح کرد: توسل به امام زمان (عج) در کارها سبب می‌شود که انسان راحت‌تر کار خود را انجام دهد.

وی گفت: الگو گرفتن از اهل‌بیت (ع) نباید در زندگی‌ها فراموش شود؛ زیرا اگر کسی در زندگی فردی و اجتماعی خود پیرو اهل‌بیت (ع) نباشد، از سبک زندگی اسلامی دور بوده و ضررهای زیادی را برای خود و کشور به دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت اهتمام بیشتر نسبت به حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، اظهار کرد: حفظ حجاب و عفاف از مهم‌ترین کارهایی است که باید مسلمانان در زندگی خود داشته باشند؛ زیرا حفظ حجاب برای زن و حفظ حیا برای مرد از واجبات دین اسلام است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات