۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۶۶۱۹۰۷
آیت الله خاتمی:

شهادت بهترین مرگ است

شهادت بهترین مرگ است
امام جمعه موقت تهران شهادت را انتخاب نوعی زندگی بیان کرد و گفت: کسی می‌تواند به استقبال مرگ برود که آماده لقاءالله باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام‌جمعه موقت تهران، چهارشنبه‌شب در مراسمی که به مناسبت ایام دهه محرم در فضای آزاد مسجد جامع نظام مافی برگزار شد، گفت: انسان با مرگ از بین نمی‌رود بلکه با مرگ وارد عالم دیگری به نام برزخ و سپس قیامت می‌شود.

وی بابیان اینکه مرگ شباهت بسیاری با خواب دارد، ادامه داد: آیات و روایات تأکید بر این دارد که برای انسان هیچ راه گریزی از مرگ نیست و همه موجودات غیر از خداوند متعال می‌میرند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه انسان هرکجا باشد مرگ به سراغ او می‌رود، اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید: حتی اگر در برج‌های بلند باشید فرار فایده‌ای ندارد و مرگ آن هنگام که باید سراغ شما بیاید می‌آید؛ هرکسی که مصداق نفس است با مرگ از این دنیا هجرت می‌کند.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه عمر هر انسانی در عالم دنیا مشخص است، ابراز کرد: هرلحظه که عمر انسان تمام شود عمر او به پایان می‌رسد، امام علی(ع) می‌فرمایند: خداوند برای هر انسانی دو ملک مقرر فرموده تا از او محافظت کنند اما زمانی که وقت مرگ می‌رسد آن دو ملک کنار می‌روند.

وی با تأکید بر اینکه برای کسب دنیا تلاش لازم است اما نباید برای به دست آوردن آن حرص خورد، گفت: حضرت سلیمان حکومتی بی‌نظیر در عالم هستی داشت اما زمانی که لحظه مرگ رسید کسی نتوانست ایشان را یاری برساند و همه قدرت دنیایی خود را از دست داد.

آیت‌الله خاتمی درباره مرگ‌های انتخابی، عنوان کرد: مرگ‌های انتخابی مرگ نیست بلکه شهادت و زندگی است؛ مرگ به دو صورت روی می‌دهد یکی مرگ‌هایی است که مرگ به سراغ انسان می‌آید و دیگر نوع آن مرگی است که انسان به سراغ او می‌رود؛ مرگ سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) از نوع دوم یعنی شهادت بود.

امام‌جمعه موقت تهران با استناد به کلام امام حسین(ع)، اظهار داشت: حضرت خطاب به جناب مسلم فرمودند: امیدوارم خدا من و تو را در زمره شهدا قرار دهد؛ شهادت به استقبال مرگ رفتن است؛ حضرت فرمودند: هرکسی که می‌خواهد خون خود را درراه خدا بدهد به استقبال مرگ برود.

وی افزود: کسی می‌تواند به استقبال مرگ برود که آماده لقاءالله باشد قرآن از این نوع انسان‌ها به‌عنوان زنده مرده نما یاد می‌کند بنابراین شهادت انتخاب زندگی است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
تنظیم قطب نما بر مدار اندیشه اهل بیت انسان را به مقصد می رساند
0
0