۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۶۱۹۱۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

مرثیه و اشعار حسینی باید سبب معرفت افزایی در جامعه شود

مرثیه و اشعار حسینی باید سبب معرفت افزایی در جامعه شود
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر این که عزاداری های ما نباید تنها به سینه زنی و گریه ختم شود، گفت: مرثیه و اشعاری که بیان می شود باید سبب معرفت افزایی در جامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در سلسله مباحث ماه محرم به توصیه های مقام معظم رهبری به جامعه مداحان اشاره کرد و گفت: مداحان، وعاظ و شاعران آیینی باید به این توصیه مهم توجه کنند و در سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

وی با بیان این که توجه به قرآن در هیأت های مذهبی باید بیش از پیش مورد نظر باشد، افزود: قرآن باید برای ما اولویت نخست باشد و انس با قرآن و حدیث برای همه عزاداران حسینی بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت حفظ ارتباط مردم و هیأت های مذهبی تأکید کرد و گفت: هیأت های مذهبی باید اخلاق را در جامعه تقویت کنند و مجالس امام حسین(ع) باید محلی برای تقویت اخلاق  باشد به گونه ای که پس از این عزاداری ها شاهد رشد اخلاقی جامعه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که مداحی ها باید به گونه ای باشد تا نسل جوان به سمت عمل به دین سوق پیدا کند، بیان داشت: دینداری بدون عمل فایده ای ندارد.

امام جمعه ساری با بیان این که شور حسینی باید با شعور حسینی همراه باشد، خاطرنشان کرد: این ایام فرصت مغتنمی برای تقویت بنیان فکری و معنوی جامعه به ویژه نسل جوان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که عزاداری های ما نباید تنها به سینه زنی و گریه ختم شود، ادامه داد: مرثیه و اشعاری که بیان می شود باید موجب معرفت افزایی در جامعه شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که عزاداری ها و مجالس در ماه محرم براس سرگرمی نیست، خاطرنشان کرد: هدف از برپایی این مراسم ها دادن توشه ای برای عاقبت بخیری و نجات آنها است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که محتوا و مضمون مداحی ها و اشعار نباید سبک باشد، بیان داشت: منقبت اهل بیت(ع) باید مستند و مستدل باشد و از بیان مطالبی که باید ایجاد شبهه در جامعه می شود باید پرهیز شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین بر ضرورت بهره گیری از هنر در انتقال پیام دین به جامعه تأکید کرد و گفت: همراه کردن هنر، بیان فضائل را کارآمدتر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت شناخت نیازهای مردم و پاسخگویی به آنها تأکید کرد و افزود: مطالبی که بیان می شود باید به روز باشد و به تأمین نیازهای مردم نیز کمک کند.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که یکی از بهترین راه های نشر معارف دین، عمل به آن از سوی بیان کنندگان است، تصریح کرد: مداحان، وعاظ و شاعران ما باید مطالبی که بیان می کنند عامل به آن باشند./950/پ310/ب1

ارسال نظرات