۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۶۶۱۹۸۳
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

یاد مرگ مانع انحراف انسان می‌شود

یاد مرگ مانع انحراف انسان می‌شود
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اعمال انسان در دنیا همدم او در آخرت خواهد بود، گفت: مرگ حتمی‌ترین واقعیت عالم دنیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه، عصر امروز در مراسمی که به مناسبت ایام ماه محرم در فضای آزاد امامزاده معصوم(ع) برگزار شد، گفت: مرگ حتمی‌ترین واقعیت عالم دنیا است.

وی بابیان اینکه قبر خانه عمل است، ادامه داد: عمر آدمی در عالم دنیا محدود است و به پایان می‌رسد بر همین اساس انسان باید همواره برای مرگ آماده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی سن تکلیف را آغاز انجام برخی اعمال و وظایف الهی دانست و ابراز کرد: انسان وقتی به سن تکلیف می‌رسد نباید فکر کند هر کاری که می‌خواهد می‌تواند انجام دهد سپس با یک توبه خود را از آلودگی گناه پاک کند زیرا معلوم نیست مرگش چه زمانی فرامی‌رسد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه یاد مرگ مانع انحراف انسان می‌شود، اظهار داشت: انسان تا زمانی که قدرت و توان دارد باید مراقبت نفس داشته باشد این مراقبت سبب نجات او از دام ابلیس می‌شود.

وی افزود: اگر جوان در دوران جوانی تهذیب و مراقبت نفس داشته باشد به درجات بالای سلوکی دست می‌یابد، طبق صریح روایات؛ ای کسی که به آمال و آرزوهای طولانی دنیا مشغول هستی بدان مرگ به‌سرعت به‌سوی تو می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به اینکه اعمال انسان در دنیا همدم او در آخرت خواهد بود، گفت: امام حسین(ع) می‌فرمایند: کسانی که فرزند آدم هستید و عقل بر شما حاکم است فکر کنید اربابان این دنیا کجا هستند؟ دنیا پلی برای رسیدن به آخرت است.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه مرگ حق است و کسی نمی‌تواند از آن فرار کند، خاطرنشان کرد: باوجود مرگ عقل حکم می‌کند انسان کار امروز خود را به فردا نیندازد؛ شهادت بالاترین روزی است که نصیب انسان می‌شود. شهدا کسانی هستند که به دنیا دل‌بستگی ندارند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات