۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۶۶۱۹۸۹
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه مطرح کرد؛

قدرت و مبارزه با نفس، مهمترین شاخصه مکتب شهید سلیمانی

قدرت و مبارزه با نفس، مهمترین شاخصه مکتب شهید سلیمانی
تهران - حجت الاسلام والمسلمین پناهیان غربزدگان را انسان هایی ترسو و ضعیف دانست و گفت: قدرت و مبارزه با نفس مهمترین شاخصه مکتب شهید سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، عصر امروز در مراسمی که به مناسبت ایام دهه اول ماه محرم در هیات ام‌ابیها(س) برگزار شد، گفت: انسانی که از هر سو خود را در معرض خطر می‌بیند ضعیف است اما کسی که دیگران را مؤثر نمی‌داند و تنها خدا را می‌بیند قوت قلب پیداکرده و قدرتمند می‌شود.

وی بابیان اینکه ایمان به خدا و کفر به طاغوت قدرت آفرین است، ادامه داد: هر عامل طغیان کننده‌ای که بخواهد به حدود و حقوق انسان تجاوز کند و حق او را بخورد طاغوت می‌گویند؛ طاغوت ضعیف است و انسان باید به او کفر بورزد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان غرب را مصداق بارز طاغوت بیان و عنوان کرد: متأسفانه امروز برخی‌ها هستند بااینکه افول غرب را می‌بینند اما به او ایمان‌ دارند و همچنان غرب را قدرتمند و انقلاب را ضعیف می‌دانند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با اشاره به اینکه آمریکا از درون در حال متلاشی شدن است، اظهار داشت: امروز مدیران آمریکا درنهایت حماقت این کشور را اداره می‌کنند و آمریکا را در آستانه نابودی قرار دادند اما هنوز غرب‌زدگان داخلی نمی‌خواهند این واقعیت را باور کنند چون به آمریکا مؤمن هستند؛ کسانی که به طاغوت ایمان‌دارند افراد ضعیفی هستند.

وی بابیان اینکه مخالفت با هوای نفس سبب قوت قلب می‌شود، عنوان کرد: انسان اگر در برابر علائق بی‌ارزش سست باشد و نتواند بر آن غلبه کند ضعیف می‌شود، طبق صریح روایات؛ قوی‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که بتوانند بر هوای نفس غلبه کنند، بردباری در برابر لذت‌ها و تلخی‌ها سبب رشد انسان می‌شود.

قدرت، شاخصه اصلی مکتب شهید سلیمانی

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان هواپرستی را در مقابل عقل دانست و گفت: در جایی که هوای نفس به گناه کشیده می‌شود اگر انسان مقاومت کند قوی می‌شود؛ تقوا قدرت آفرین است. کنترل زبان در کسب قدرت روحی بسیار اثرگذار بوده و می‌طلبد انسان از گفتار بیهوده اجتناب کند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه بابیان اینکه متقین قدرت ذهنی قوی دارند، اظهار داشت: مکتب سلیمانی مکتبی است که انسان را به قدرت می‌رساند زیرا این مکتب مصداق عینی مبارزه با نفس به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی با اقداماتی که انجام داد فتنه‌های بسیاری را برای همیشه در عراق از بین برد حتی بعد از شهادت نیز آثار عملی این شهید ادامه داشت؛ شهید سلیمانی شخصیتی قدرتمند بود که همچنان این قدرت پا برجاست./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات