۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۶۱۹۹۴
حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی:

مانور ارادت به ائمه با رعایت پروتکل‌ها دشمن را ناامید می‌کند

مانور ارادت به ائمه با رعایت پروتکل‌ها دشمن را ناامید می‌کند
تولیت حرم امامزاده صالح(ع) گفت: مانور ارادت به ائمه اطهار(ع)، به خصوص در محرم امسال با غلبه عقلانیت و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، دشمن را ناامید می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی در شب هشتم محرم الحرام در هیأت فاطمیون قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر اهل بیت(ع) اظهار داشت: حضور در محافل امام حسین(ع) بسیار با برکت است و موضوعیت دارد اما به طریقیت این حضور نیز باید نظر داشت.

رعایت پروتکل های بهداشتی در هیأت دشمن را ناامید می کند

وی با بیان این که گریه برای امام حسین(ع) قطعاً هدف بوده و نفس حضور در مجالس اهل بیت(ع) ذی قیمت است، گفت: مانور ارادت به ائمه اطهار(ع)، به خصوص در محرم امسال با غلبه عقلانیت و این منظم نشستن، دشمن را ناامید می کند و هدف است.

تولیت حرم امامزاده صالح(ع) تصریح کرد: هدف نهایی رسیدن به حضرت امام حسین(ع) است و این رسیدن، یک راه دارد و باید بفهمیم که می بایست شیعه امیرالمؤمنین(ع) باشیم؛ امام حسین(ع) به کربلا آمد تا از مظلومیت امام علی(ع) دفاع کند.

باید در عمل شیعه بودن خود را ابراز کنیم

وی با تأکید بر اثبات شیعه بودن در عمل و رفتار افزود: اگر شیعه حق مولا بشویم، تواسته ایم لبیک یا داعی الله را بگوییم؛ تشیع، سرمایه عملی و شرح وظیفه است و با گفت و شنود نمی توان گفت که شیعه هستیم.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با اشاره ضرورت ایستادگی در مسیر اهل بیت(ع) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند اگر از آنچه که ما امر کردیم، اطاعت می کنید و از آنچه که نهی کردیم، دوری می کنید، شیعه ما هستید، وگرنه شیعه ما نخواهید بود؛ باید در مسیر اهل بیت(ع) محکم حرکت کنیم چرا که همیشه این وادیِ عشاق در اقلیت طیب است؛ امام سجاد(ع) می فرمایند که بعد از جریان کربلا در تمام مکه و مدینه 20 نفر به‌حق مرید ما اهل بیت(ع) هم نبودند.

فراموشی واقعه غدیر جریان کربلا را رقم زد

تولیت حرم امامزاده صالح(ع) با بیان این که واقعه غدیر فراموش شد که جریان کربلا رقم خورد، تصریح کرد: مدار حق، حضرت علی(ع) و حق‌مدار، کسی است که به آن حضرت ایمان داشته باشد.

وی افزود: برای شیعه شدن باید بسیار تلاش کرد اما ائمه اطهار(ع) میانبرهایی را معرفی فرموده اند که انجام واجبات و ترک محرمات، از جمله آنها است؛ کسی که واقعاً تواضع لله نسبت به برادران دینی داشته باشد، نزد خدا جزو صدیقین است، در صورتی که انسان باید مسیر طولانی را طی کند که به مقام صدیقین برسد.

تکبر و عجب رهزنی اصلی شیطان برای اهل ایمان است

حجت الاسلام بی آزار تهرانی تکبر را ثمره اتکای به علم و عمل خود دانست و اظهار داشت: علت شش گوشه بودن ضریح سیدالشهدا(ع) این است که حضرت علی اکبر(ع) پایین پای پدرش دفن شده است و این مسأله، پیام عملی دارد که اگر فردی می خواهد آسمانی شود، باید خاک پای پدر باشد؛ رهزنی اصلی شیطان برای اهل ایمان، تکبر و عجب است و این که انسان به علم و عمل خود اتکا کند.

وی با بیان این که انسان باید بُت نفس خود را بشکند، تصریح کرد: گناهی که انسان را درب خانه خدا خاکسار کند، بهتر از عبادتی است که برای انسان عجب داشته باشد./822/پ202/ف

ارسال نظرات