۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۶۶۱۹۰۰
حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی:

تنظیم قطب نما بر مدار اندیشه اهل بیت انسان را به مقصد می رساند

تنظیم قطب نما بر مدار اندیشه اهل بیت انسان را به مقصد می رساند
تولیت حرم امامزاده صالح(ع) گفت: باید قطب نمای حرکت خود را بر مدار اندیشه امام تنظیم کنیم و در مسیر جذبه مغناطیسی محبت ائمه(ع) گام برداریم تا ما را به حد محرمیت برسیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی در شب هفتم محرم الحرام در هیئت فاطمیون قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان این که محبت آل الله هم موضوعیت و هم طریقیت دارد، اظهار داشت: برای وصال، از ما حد اعلی را طلب کرده اند و باید در مقام اندیشه و عمل به این مرحله برسیم.

وی با اشاره به این که برای رسیدن به مقصد، باید در عمل شیعه آل الله باشیم، گفت: عده ای افراد به پیامبر اکرم(ص) نسبت به توجه به سلمان اعتراض کردند و حضرت فرمودند شما نسبت به سلمان چه مقدار معرفت دارید و در غاطبه مواردی که جبرئیل بر من نازل می شود، سلام خدا را مستقیماً برای سلمان می آورد؛ آن افراد دوباره پرسیدند که سلمان چه ویژگی دارد؟ حضرت فرمود کسی است که هر چه نگاه می کنید، جز علی نیست و شیدای علی است.

تولیت حرم امامزاده صالح(ع) تصریح کرد: سلمان جا پای حضرت علی(ع) می گذاشت و این با گفت و شنود امکان پذیر نیست و نیاز به عمل در زوایای مختلف دارد؛ اهل بیت(ع) برای ما سبک زندگی داده اند و باید قطب نمای حرکت خود را بر مدار اندیشه آنها تنظیم کنیم و در مسیر جذبه مغناطیسی محبت ائمه(ع) باید گام برداریم و این طریقیت و محبت است تا ما را به حد محرمیت برساند، در چنین شرایطی انسان، سلمان می شود که منا اهل بیت(ع) می شوند.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با اشاره به این که شیعه مسیری غیر از مسیر اهل بیت(ع) نمی شناسد، اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند که مثال علی مثال سوره توحید است، هر کسی که به ادعا و اندیشه علی را دوست داشته باشد، یک سوم دین را کسب کرده است و هر که علی را با قلب و جان دوست بدارد، دو سوم ایمان و هر که علی را در اندیشه، ادعا، قلب و عمل به وظایف دوست داشته باشد، شیعه امیرالمؤمنین می شود.

وی با بیان این که انسان باید با فعالیت عملی در وادی اهل بیت(ع) قدم بردارد، افزود: ممکن است که کبر سهم کافر هم باشد اما آفت اصلی مؤمنین، عجب و تکبر در ساحت دین است؛ امام کاظم(ع) فرمودند مرگ دینی مؤمن به واسطه عجب است.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با اشار به این که خدا جلوه های هدایت و نشانه های بیداری را از متکبر می گیرد، اظهار داشت: انسان باید متواضع باشد که حضرت علی(ع) دست عنایت بر سرش بگذارد؛ انسان متکبر دایره ارتباطات خود با مردم را قطع می کند و فردی قشری می شود و به سؤال مستضعفان نمی رود.

تولیت حرم امامزاده صالح(ع) با اشاره به فعالیت مبلغان در ایام شیوع کرونا و خدمت رسانی به مردم تصریح کرد: طلاب جهادی با حضور در کنار بیماران کرونایی به مریضان خدمت کردند در صورتیکه خانواده های بیماران حضور پیدا نمی کردند و حتی به پیکر فوت شدگان نزدیک نمی شدند و طلاب جهادی تغسیل و تدفین جانباختگان کرونایی را بر عهده داشتند.

وی ضمن بیان روایتی از امام صادق(ع) در باب احترام به پدر و مادر افزود: برخی افراد به محض این که یک مدرک تحصیلی دریافت می کنند، برای پدر و مادر خود قیافه می گیرند، این در صورتی است که تمرین خاک سازی در ساحت والدین است؛ امام صادق(ع) فرمودند اگر می خواهید زود به رضایت الهی برسید، نوکری والدین را کنید.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با تأکید بر تکریم پدر و مادر اظهار داشت: شهید محسن حججی موقع وداع جهت فَدَوی شدن برای حرم حضرت زینب(س) خود را به پای پدر و مادر انداخت و رفت و به شهادت رسید و به طاق عالم رفت.

وی با بیان این که وای بر ما که این محرم بگذرد و سبک زندگی ما تغییر نکند، گفت: تدین و رسیدن به مقصد، در خواندن مفاتیح الجنان نیست بلکه باید نسبت به آداب اجتماعی مورد تأکید دین توجه کنیم.

تولیت حرم امامزاده صالح(ع) عجب و تکبر را روش ابلیس دانست و تصریح کرد: منیت از شیطان است و عجب، شیطان را به این جایگاه کشاند؛ بدترین نوع تکبر، تکیه به داشته های معنوی است./822/پ202/ب1

ارسال نظرات