۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۶۲۰۲۲
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

دولت پاسخگوی اقدامات و کارهای بر زمین مانده باشد

دولت پاسخگوی اقدامات و کارهای بر زمین مانده باشد
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه هفته دولت هفته تأمل و فرصت یابی است، گفت: اگر با افکار عمومی بازی نشود و مردم با واقعیت‌ها مواجه شوند، پایگاه دولت قوت می‌یابد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به برگزاری مجالس عزاداری در دهه نخست محرم در جای جای ایران اسلامی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: عاشورای حسینی جهت زندگی ماست؛ اگر چه در این ایام عزادار حسینی هستیم، اما نباید یادمان برود که الگوگیری از مکتب حسینی زمان و مکان نمی‌شناسد و باید دائمی باشد.
 
وی با اشاره به این جمله سردار سلیمانی که فرمود: ملت و ملیت ما امام حسین (ع) است، تصریح کرد: ملیت یعنی فرهنگ، آداب، سنن و رسوم که همه و همه از امام حسین (ع) گرفته شده و اگر به هیچ وجه با آمریکا و آمریکایی صفت کنار نمی‌آییم، چون می‌دانیم که آمریکا یزید زمان، صهیونیسم شمر زمان و انگلیس عمر سعد مکار زمان ماست؛ بنابراین ملیت ما یعنی انقلاب ما که از امام حسین (ع) گرفته شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه همه ما مراقبیم که لحظه‌ای از مکتب اباعبدالله (ع) جدا نشویم، افزود: امروز رعایت نکات بهداشتی در مراسم‌های عزاداری یک تکلیف است که همه باید در این راستا حرکت کنند و به یقین این خواسته خود اباعبدالله (ع) نیز است.
 
امام جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به تقارن تاسوعای حسینی با سالروز انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت دو رادمرد شهید رجایی و باهنر، اظهار کرد: این دو انسان حسینی پرورش یافته راستین مکتب اباعبدالله (ع) بودند و شخصیت آنان در تمام زوایا الگو است.
 
وی همچنین به هفته دولت اشاره کرد و گفت: هفته دولت بهترین فرصت برای گفتن‌ها و از لاک روزمرگی در آمدن است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه هفته دولت هفته تأمل و فرصت یابی است، ابراز کرد: هر دولتی باید به بیان کار‌هایی که انجام می‌دهد و کار‌هایی که روی زمین می‌ماند، بپردازد و این از ضرورت‌ها است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه اگر با افکار عمومی بازی نشود و مردم با واقعیت‌ها مواجه شوند، پایگاه دولت قوت می‌یابد، افزود: مردم باید ببینند که جیبشان همراه دولت پر می‌شود، اما اگر عکس آن مشاهده و سبد غذایی کوچک‌تر شد و قدرت خرید مردم کاهش یابد، بی اعتمادی حاصل می‌شود.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه اگر زندگی روزمره مردم مورد توجه قرار نگیرد، اعتماد عمومی جلب نمی‌شود، ادامه داد: حق مردم که انقلاب را انتخاب کردند و پای آن ایستادند این است که قدرت تهیه مایحتاج خود را داشته باشند، مجلس و قوه قضاییه نیز همراه و کمک دولت است.
 
وی با اشاره به اینکه دولت اگر نتواند هماهنگی و سلامتی درون دستگاهی را حاکم کند، شاهد نابسامانی اقتصادی و مشکلات مردم خواهیم بود، گفت: مردم انتظار ندارند ارز کشور در اختیار کسانی قرار گیرد که در خارج زمین بخرند و یا با فرصت‌طلبی اجناس لوکس وارد کشور کنند و با سوخت و سوز ارز، کشور را دچار ضرر و آسیب کنند تا مردم جور گرانی را بر دوش بکشند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات و اولویت‌های استان، بیان کرد: برخی مراکز تولیدی استان با مشکلات فراوان مواجه هستند، برخی راه‌های استان که کشته می‌دهد باید با جدیت اصلاح شوند، همچنین راه‌های اصلی و راه آهن مورد توجه قرار گیرند تا استان از بن بست خارج شود و در حاشیه قرار نگیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان تفاهم نامه اجرای ۴۶ طرح در استان امضا شد که نباید روی کاغذ بمانند و تا پیش از پایان کار دولت با جدیت پیگیری و اجرایی شوند. /۹۴۵۷/پ210/ب1
ارسال نظرات