۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۵۷۰۲۲
امام جمعه شهرکرد:

تسهیل در راستای جهش تولید یک تکلیف همگانی است

تسهیل در راستای جهش تولید یک تکلیف همگانی است
امام جمعه شهرکرد گفت: باتوجه به شعار امسال و شرایط اقتصادی امروز همه مردم در راستای تسهیل رونق تولید و رفع موانع آن وظیفه دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدعلی نکونام در بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه "امسال سال جهش تولید است لذا با این نگاه که حرکت تولید در کشور سرعت خاص خود را پیدا کند و با تکلیفی که همگان در این برهه حساس داریم، رصد جایگاه برنامه‌ها و کارهای تولیدی در استان را وظیفه خود دانستیم"، اظهار داشت: در این بازدید برخی از مشکلات و موانع تولیدات بیان شد هرچند تولید در این استان زیاد است اما موانع نیز به همین راستا افزایش می‌یابد که باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه تحقیقات تسهیلات می‌خواهد، ادامه داد: تسهیلات برای تحقیقات یکی از ضرورت‌ها است که مسئولان باید به آن دقت کنند زیرا که مواد تحقیقاتی و تزریق سرمایه به محققان و تلاشگران که در عرصه نرم‌افزاری کار می‌کنند از ملزومات تحقیقات است.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: سرمایه گذاران برای این فعالیت‌ها باید ریسک کنند و این در حالی است که ریسک سرمایه‌گذاران پایین است و به همین علت رشد کاهش پیدا می‌کند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: افرادی که در این مجموعه کار می‌کنند جوانان هستند که باید به آن‌ها امید داد، گاهی نوع عملکرد مسئولان و مدیران به‌جای افزایش امید، روحیه افراد را ضعیف می‌کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

نکونام تصریح کرد: در این مجموعه محصولات بسیاری تولید شده به‌طور مثال از کود حیوانی الکل تولید شده که این تولید باید سرعت بیشتری بگیرد و با در اختیار قرار دادن تسهیلات موانع تولید را کاهش داد.

وی با بیان اینکه همه فعالیت‌های تولیدی نیاز به سرمایه‌گذاری دارد اما متأسفانه با استقبال خوبی روبه‌رو نشده‌اند، ادامه داد: جوانی به سن و سال نیست و جوانانی که فکر خلاق دارند باید مورد توجه قرار گیرند.

نکونام ابراز کرد: مسئله تحقیقات و تولیدات دانش‌بنیان و فراگیری در استان باید در اولویت‌ قرار گیرد و این موضوع فراگیری و همکاری همگان را می‌طلبد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: تولید یکی از مشکلات عدیده است که در استان وجود دارد و نازل‌ترین قیمت همیشه از آن تولیدکنندگان است که این حمایت‌ها باید در این راستا صورت گیرد و بالاترین قیمت برای تولیدکنندگان باشد. متأسفانه برخی مواقع نگاه به تولیدات خارجی نسبت به تولیدات داخلی در اولویت است که جای تأسف دارد و  جایی باید به تولیدات خارجی پشت‌پا زد که با این اقدامات و حمایت‌ها شاهد افزایش تولید به‌معنای واقعی خواهیم بود.

نکونام گفت: زمانی که با مشکل مواجه می‌شوید نگاه مثبت به ماجرا داشته باشید زیراکه اگر نگاه‌های منفی اطرافیان به شما منتقل شوند، قدرت تفکر و انگیزه از شما گرفته می‌شود لذا همیشه خود را جوان بدانید، منفی‌نگری‌ها را مثبت ببینید و همیشه با نگاه سالم و منطقی پیش روید. انسان زمانی به منزلت لازم می‌رسد که خسته نشود و با انگیزه به‌سمت قله موفقیت حرکت کند.

نکونام افزود: فعالیت‌ها را با نگاه جهادی پیش ببرید و نگاهتان نگاه صادقانه و خدمت‌محور باشد زیرا که ذات انقلاب، جهش و افزایش تولیدات است که این تحقیق و پژوهش نیاز به حرکت پویا و جهادی دارد.

عدم‌وجود فضای مناسب از جمله مشکلات پارک علم و فناوری است

اسماعیل پیرعلی، رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، در ادامه این بازدیدها اظهار داشت: ظرفیت خوبی در شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که بنا به سفارشات مقام معظم رهبری حول این شرکت‌ها یکی از وظایف ما آشنا کردن مسئولان در جهت کمک به فرهنگ‌سازی است.

وی ادامه داد: دو مشکل باور و اعتقاد به وجود توانمندی در دانشگاه‌ها و عدم شناخت مسئولان و مردم از این دانش به چشم می‌خورد، لذا در این راستا برنامه‌هایی در حوزه دانش‌افزایی، جذب ایده و بخشی نیز در تورها و بازدیدها انجام می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این بازدید مسائل و مشکلات توسط مهندسان مطرح شد که ائمه جمعه می‌توانند در شهرهای مختلف بیان کنند و به گوش مسئولان برسانند، گفت: برخی از نهاد‌ها از جمله بنیاد برکت می‌تواند در تأمین منابع مالی به این شرکت‌ها کمک کنند که در این دیدار خواستار کمک بنیاد برکت در این سرمایه‌گذاری شده‌ایم.

وی اضافه کرد: ارائه تسهیلات در تأمین منابع مالی و بخشودگی بخشی از اجاره‌ها، برخی از اقدامات و کمک‌ها به آسیب‌دیدگان کرونا است که در اختیار قراردادن فضای بیشتر و بازاریابی فروش محصولات در نمایشگاه نیز در ادامه صورت خواهند گرفت.

پیرعلی بیان کرد: شرکت‌ها وظیفه دارند نیازهای جامعه را به دست آورند و خلأها را پر کنند و متناسب خلأها ایده‌ها را در راستای جهت تولید محصول پیش ببرند که در شرایط تحریم در بخشی از خدمات و تکنولوژی‌ها از آن‌ها استفاده شد، به‌طور مثال محصول مس که در  کرمان و یا برخی از محصولات که در کشور ژاپن تولید می‌شد امروز در استان تولید می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اعلام اینکه این شرکت‌ها برای 650 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده‌اند، گفت: اکثر افراد جوان با رده سنی 35 سال هستند که 30 درصد آنان افراد فارغ التحصیل در رشته دکتری، 49 درصد در رشته کارشناسی ارشد و 20 درصد در رشته لیسانس هستند.

پیرعلی تصریح کرد: خدماتی از قبیل خدمات پشتیبانی، اداری، آزمایشگاهی، کارگاهی، تأمین منابع مالی ارزان‌قیمت، تهیه فضای فیزیکی، مشاوره، خدمات ارزیابی، آموزش‌ها و بازاریابی، آشنایی با بازار کار و هرچه یک مدیر کمپانی باید بلد باشد با کمک مشاوران استانی و غیراستانی به‌صورت رایگان در خدمت جوانان قرار داده می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: عدم وجود فضای مناسب یکی از مشکلات این مجموعه است که در همین راستا ساختمانی به‌مساحت 5هزار و 300 متر در دست اقدام است که تاکنون 60 درصد پیشرفت کرده است و تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین زمین شهرک صنعتی به‌مساحت 1000 متر و زمینی به‌مساحت 5 هکتار از حوزه شرکت شهرک‌های استان جهت سوله‌سازی این مجموعه استفاده شده است و در ادامه نیز 1000 متر سوله خریداری شده است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد./د102/ق

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات