۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۶۶۲۰۴۶
حجت الاسلام والمسلمین عالی مطرح کرد؛

بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی؛ احیای ولایتمداری در مقیاس اجتماعی

بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی؛ احیای ولایتمداری در مقیاس اجتماعی
تهران - استاد حوزه علمیه بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی را احیای ولایتمداری در مقیاس اجتماعی دانست و گفت: ولایت صراط مستقیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، هم‌زمان با شب تاسوعای حسینی در حرم مطهر امام راحل به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مهم‌ترین پیوندی که در بین مؤمنان برقرار است پیوند مؤمن با ولی الهی است؛ این پیوند قرب و سعادت انسان را تضمین می‌کند.

وی شاخص دین‌داری را ولایتمداری دانست و ادامه داد: آن چیزی که شیعه را با دیگر فرقه‌های اسلامی متمایز کرده مساله امامت و ولایت است؛ آدمی اگر اعمال و دستورات دین را انجام دهد اما در سایه ولایت نباشد این اعمال او را رشد می‌دهد اما موجب تقربش به خداوند متعال نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ذکر صلوات را افضل اذکار خواند و عنوان کرد: صلوات دربردارنده توحید، نبوت و امامت است بر این اساس زمانی که فرد صلوات می‌دهد در اصل به شاخص دین‌داری یعنی امامت و ولایت اقرار می‌کند؛ صلوات سراسر نور است.

انقلاب اسلامی عبور از ولایت فردی و رسیدن به ولایت اجتماعی

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه امام راحل بزرگ‌ترین خدمت را به دین و شیعیان انجام دادند، اظهار داشت: ایشان درک شیعه را از ولایت فردی به ولایت اجتماعی ارتقاء دادند؛ تا قبل از انقلاب اسلامی سطح ولایتمداری مردم در دوست داشتن اهل‌بیت(ع)، برگزاری مجالس عزاداری، داشتن بعض دشمنان خاندان عصمت و طهارت(ع) و ... خلاصه می‌شد و همه این امور در سطح ولایت فردی و زیر سایه ولایت طاغوت انجام می شد.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مقدرات و مناسبات کشور را یک انسان فاسق و کافر رقم می‌زد فاسقی که شب را بدون شراب سر نمی‌کرد؛ برای همین تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ولایت فردی وجود داشت اما ولایت اجتماعی بر عهده اولیای شیطان بود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بابیان اینکه حضرت امام درک شیعه را از ولایت بالا بردند، عنوان کرد: ایشان کاری کرد که شیعیان دیگر راضی نباشند زیر پرچم کفر باشند.

رشد ولایت اجتماعی؛ آخرین مرحله قبل از ظهور

این کارشناس مسائل دینی افزود: بعد از انقلاب اسلامی مردم خواستار رهبری الهی فقیه عادل، جامع‌الشرایط، مجتهد، مدیر و مدبر شدند تا به‌عنوان نائب امام زمان(عج) از ایشان اطاعت کنند. این آخرین مرحله قبل از ظهور است که شیعه توانست ولایت اجتماعی را رشد دهد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در ولایت اجتماعی شیعیان تسلیم بودن در برابر ولی را تمرین می‌کنند، اظهار داشت: امام زمان(عج) ظهور نمی‌کنند که شیعیان به ایشان اظهار محبت کنند بلکه حضرت ظهور می‌کنند تا در مقیاس جهانی مدیریت و رهبری داشته باشند.

بزرگترین دستاورد انقلاب

وی ادامه داد: شیعه به‌عنوان حلقه نخست یاران امام زمان(عج) حداقل باید قبل از ظهور تسلیم بودن در برابر ولی الهی و ولایتمداری در حد ولایت اجتماعی را تمرین کرده باشند؛ بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که شیعیان را از ولایت فردی خارج و وارد ولایت اجتماعی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بابیان خاطره‌ای از مرحوم عسگراولادی، گفت: مرحوم عسگراولادی از دوران جوانی با رژیم طاغوت مبارزه می‌کرد وی می‌گفت قبل از سال 42 که هنوز امام را دستگیر نکرده بودند من حامل پیامی از مبارزان تهران برای ایشان بودم در مسیر رفتن به قم بود که احساس کردم تحت تعقیب هستم بسیار ترسیدم و مضطرب شدم و این اضطراب به خاطر خودم نبود بلکه می‌ترسیدم مبادا دستگیر شوم و زیر شکنجه اسامی مبارزانی که می‌شناختم لو بدهم با همین ترس و اضطراب بود که خودم را به خانه امام راحل رساندم.

سه قدم تا تشریف فرمایی امام زمان(عج)

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام خمینی(ره) وقتی مرا مضطرب و رنگ‌پریده دیدند با آن آرامش دریایی خودشان فرمودند: آقای عسگراولادی ما می‌خواهیم بعد از 30 سال مبارزه در این کشور پرچم امیرمومنان علی(ع) و اهل‌بیت(ع) را بلند کنیم و تازه این قدم اول ما است و در قدم دوم می‌خواهیم کشورهای اسلامی که ذلیلانه زیر پای استعمار و استکبار در حال دست و پا زدن هستند را نجات دهیم و در قدم سوم جهان که بر طبل بی‌خدایی و کفر می‌کوبد را به سمت یک معنویت خواهی و عدالت‌خواهی سوق دهیم تا این سه قدم را برداشتیم حضرت ولی‌عصر(عج) تشریف بیاورید؛ آقای عسگراولادی تو از الآن ترسیدی؟!

وی گمشده همه انقلاب‌ها و قیام‌ها را محور ولایت دانست و گفت: در انقلاب اسلامی ولی‌فقیه فصل الخطاب است؛ محور ولایت رمز اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و بقای آن در طول این چهل سال دشمنی دشمنان است. امام راحل فرمودند ملت ایران از مردم حجاز برتر هستند چون پای ولایت ایستادند و مقاومت کردند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه نقطه قوت مؤمنان پیوند آنان با ولی الهی است، خاطرنشان کرد: شیطان همواره در تلاش است تا این پیوند را سست کند؛ ولایت صراط مستقیم است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات