۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۶۶۱۹۹۹
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

امامت قطب نمای هدایت در اسلام است

امامت قطب نمای هدایت در اسلام است
تهران - استاد حوزه علمیه بابیان اینکه شاخصه و ملاک دین‌داری ولایت است، گفت: امامت قطب نمای هدایت در اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، پنجشنبه‌شب در مراسمی که به مناسبت ایام دهه اول ماه محرم در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، گفت: پیوند مؤمنان با امام و ولی الهی مهم‌ترین پیوند از پیوندهای اجتماعی است که همواره مورد حملات و هجوم ابلیس قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه اهل‌بیت(ع) مصداق اتم صادقین هستند، عنوان کرد: انسان اگر با صادقین همراه باشد از گزند ابلیس در امان می‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی مهم‌ترین آموزه شیعه و اهل‌بیت(ع) را مساله امامت و ولایت بیان و اظهار داشت: توحید و بندگی الهی تنها زیر پرچم ولی خدا صورت بپذیرد اگر چنین نباشد آن توحید سعودی و وهابی می‌شود امروز سعودی‌ها ادعای مسلمانی دارند درحالی‌که به شرک و کفر خدمت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه خوارج اهل رعایت اصول و فروع دین بودند، گفت: خوارج چون به مساله امامت و تبعیت از ولی الهی اعتقاد نداشتند عبادات آنان هیچ فایده‌ای نداشت زیرا امامت شرط ورود به توحید است.

وی با اشاره به اینکه امامت در دین مصداق قطب‌نما در کشتی است، اظهار داشت: کشتی هر چند مدرن و پیشرفته باشد اما قطب‌نما نداشته باشد قطعاً از مقصد دور خواهد شد نقش امام در دین نیز چنین است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بابیان اینکه اعمال نیک روح را قوی می‌کند ولی جهت نمی‌دهد و جهت دهنده امام است، گفت: انسان به‌واسطه اعمال خوب پا روی نفس می‌گذارد و روح را قوی می‌کند اما این روح را جهت نمی‌دهد اگر امام حق جلودار باشد می‌تواند باروح قوی به‌سوی خدا حرکت کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همچنین اگر جلودار انسان امام باطل و نار باشد اعمال خوب روح او را قوی می‌کند اما با آن روح قوی پشت به خدا و به سمت شیطان حرکت خواهد کرد. اعمال عبادی که خوارج انجام می‌دادند سبب شده بود روحشان قوی شود اما این روح برای باطل قوی شده بود به‌گونه‌ای که بدون کمترین عذاب وجدان شکم مادر بارداری را دریدند بدون اینکه ناراحت شوند؛ داعشیان مصداق بارز خوارج هستند.

وی بابیان اینکه در قیامت همه مردم با امامان خودشان محشور می‌شوند، گفت: امام و پیشوای هرکسی بیانگر هویت وجودی او است. امام و پیشوای هر کسی هویت دینی و غیردینی او را مشخص می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بابیان اینکه امامت شاخصه دین‌داری است، عنوان کرد: عبادات فراوان و انجام اعمال نیک بیانگر مؤمن بودن فرد نیست بلکه شاخصه ایمان و دینداری ولایت است؛ شیعه همه اعمال و فرایض الهی را زیر پرچم ولایت انجام می‌دهد و این ولایتمداری در اعمالش جلوه پیدا می‌کند. باطن انجام محرمات تسلیم شدن در برابر ولایت شیطان است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات