۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۶۶۲۰۵۰
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

مسؤولان با تکیه بر توان داخل، چشم امید از غرب ببندند

مسؤولان با تکیه بر توان داخل، چشم امید از غرب ببندند
تهران - استاد حوزه علمیه امید را موتور تحرک و تحول دانست و گفت: مسؤولان چشم امیدتان را از غرب ببندید و به نقاط قوت داخلی توجه کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، در سومین شب از مراسم عزاداری حسینیه امام خمینی(ره) که تنها با حضور رهبر انقلاب برگزار شد، گفت: تفکر در آیات الهی سبب تحول آدمی می‌شود.

وی برخوردهای اخلاقی نیکو را از عوامل تحول برشمرد و ادامه داد: گاهی یک برخورد نیکو از جانب یک روحانی، مسؤول و سایرین سبب متحول شدن یک قبیله و جامعه می شود؛ پیامبر اکرم(ص) مردم مکه را متحول کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بابیان اینکه مصائب سبب تحول می‌شود، ابراز کرد: گاهی یک حادثه و بلا انسان را متحول می‌کند؛ یکی از فلسفه‌های بلا و مصیبت همین تغییر و تحول است.

استاد حوزه علمیه انذار را از دیگر عوامل تحول دانست و گفت: انسان اگر انذار شود و به یاد مرگ و قیامت بیفتد ممکن است از اشتباهات خود توبه کرده و به مسیر صراط برگردد؛ بازخوانی تاریخ از دیگر عوامل تحول به شمار می‌رود.

میوه یاس و ناامیدی؛ رکود و توقف

وی با تأکید بر اینکه امید دادن سبب تحول و دگرگونی می‌شود، ابراز کرد: یاس و ناامیدی موجب رکود و توقف و امید موتور محرک و قطب‌نما است. در کربلا هیچ سخن ناامیدکننده‌ای بیان‌نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با استناد به کلام رهبر انقلاب، گفت: معظم له فرمودند: دشمن پمپاژ ناامیدی می‌کند ملت باید در کوره امید بدمند؛ امید دادن سرمایه است. کسانی که مردم را از انقلاب اسلامی ناامید می‌کنند و می‌گویند چهل سال است هیچ کاری در این نظام انجام‌نشده  است؛ این افراد نزد خداوند باید پاسخگو باشند، لازم است این افراد مقداری انصاف داشته باشند!

امید موتور رشد و ترقی

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در اوج سختی امید داشتن هنر و قابل‌تحسین است، انبیاء و اولیای الهی در مواجهه با دشواری‌ها هرگز ناامید نمی‌شدند زیرا می‌دانستند امید موتور رشد، ترقی و تعالی است.

وی با تأکید بر اینکه توکل و حسن ظن به خداوند امیدآفرین است، گفت: توکل پل رحمانی است و انسان را برای رشد و تعالی کفایت می‌کند، جوانان نباید خداوند را فراموش کنند و بلکه همیشه باید با انس گرفتن با حضرت حق از درگاه باری‌تعالی استمداد و یاری بطلبند.

مسؤولان چشم امیدتان را از غرب ببندید و به نقاط قوت داخلی توجه کنید

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: امید مسؤولان باید به خدا باشد و چشم امید از غرب ببندند؛ غرب در کدام‌یک از کشورهای وابسته مدینه فاضله ایجاد کرده است؟ امروز خود غربیان در مشکلات خودشان گرفتار شدند!

استاد حوزه علمیه افزود: کشور دارای ظرفیت‌های عظیم ازجمله جوانان بااستعداد و پرتلاش است، امروز همین جوانان در عرصه‌های مختلف نظامی و پزشکی دستاوردهای بی‌نظیری را برای کشور به ارمغان آوردند؛ چرا مسؤولان این پیشرفت‌ها را نمی‌بینند؟

وی بابیان اینکه توکل و تکیه‌بر خداوند امیدآفرین است، گفت: توجه به وعده‌های الهی، توجه به نقاط قوت، توجه به نقاط ضعف دشمن و مراجعه به آیات تاریخی بسیار امیدبخش است؛ کسانی که نقاط ضعفت دشمن را نمی‌بینند و نقاط قوت داخلی را کوچک می‌بینند باید نگاهشان را اصلاح کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات