۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۶۲۱۱۰
استاد حوزه علمیه:

قیام امام حسین رمز ماندگاری اسلام برای همیشه تاریخ شد

قیام امام حسین رمز ماندگاری اسلام برای همیشه تاریخ شد
کرمانشاه - حجت الاسلام سالاری گفت: قیام امام حسین (ع) و یارانش، رمز ماندگاری اسلام برای همیشه تاریخ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری امروز در جمع عزاداران عاشورای حسینی در کرمانشاه بیان داشت: بی شک اگر قیام امام حسین (ع) روی نمی داد خدا می دانست که اکنون چه بلایی بر سر اسلام و دین رسول الله می آمد.

این استاد حوزوی گفت: قیام امام حسین، رمز ماندگاری اسلام برای همیشه تاریخ گردید، لذا علت این همه سوز و گذار در بین محبان اهل بیت در سوگ سیدالشهدا بی دلیل و علت نیست.

حجت الاسلام سالاری با تاکید بر اینکه باید حسینی وار زندگی کنیم، افزود: مسلمان آموخته است که هرگز زیر بار ستم نرفته و نخواهد رفت که نمونه بارز آن قیام امام حسین (ع) در زمان خودش بود.

وی ادامه داد: امروز هم اگر می خواهیم که آزاده باشیم باید ابتدا امام حسین (ع) را خوب بشناسیم و ادامه دهنده راه وی باشیم.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: بعد از گذشت 14 قرن از قیام عاشورا هنوز شاهد تاثیر این نهضت بر انقلاب های بزرگ در جهان هستیم و بی شک انقلاب اسلامی از فلسفه وجودی نهضت عاشورا نشات گرفت و به پیروزی رسید.

حجت الاسلام سالاری در ادامه سخنان خود گفت: امام خمینی (ره) با تاسی به نهضت و آرمان های عاشورا علیه دستگاه ظلم و جور پهلوی به پا خواست و همین عاملی شد تا دستگاه 2500 ساله شاهنشاهی در برابر انقلاب ملت ایران حرفی برای گفتن نداشته باشد.

وی افزود: بی شک تجربه نشان داده است که زندگی در چارچوب دین اسلام و به ویژه طبق سیره اهل بیت علیهم السلام سعادت دنیوی و اخروی ما را فراهم خواهد آورد، لذا باید از این داشته های معنوی و  دینی نهایت استفاده را ببریم و سعادت را برای خویش به ارمغان بیاوریم.

این استاد حوزه علمیه گفت: امروز هم به عینه می بینیم که جهان استکبار به مانند دستگاه بنی امیه و یزید در مقابل انقلاب اسلامی صف کشیده اند، ولی با وجود ایمان و اقتدا به سیدالشهدا این انقلاب ان شاء الله به دست صاحب اصلی اش؛ امام زمان (عج) خواهد رسید.

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: ملت ایران در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی همواره این مهم را نشان داده اند و در مقابل دنیای استکبار مستحکم ایستاده اند و این برای ملت مومن و مسلمان ایران یک افتخار بزرگ است./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
با سلام و عرض ادب امسال با توجه به کلاس های غیر حضوری ما نیازمند وسایل مثل گوشی ولی تاپ برای ادامه تحصیل داریم خواهشمندم یه فکری هم برای طلبه های خواهر کنید حداقل یه جوری از فروشگاه به صورت قسطی تهیه کنن
0
0