۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۶۲۱۱۵
با رعایت پروتکل های بهداشتی؛

مراسم شام غریبان حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم شام غریبان حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد
خراسان رضوی - با حضور محدود خادمان رضوی و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مراسم شام غریبان امام حسین (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم شام غربیان امام حسین (ع) با حضور محدود خادمان رضوی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در جوار حرم ثامن الحجج(ع) برگزار شد.

بنابراین گزارش هرساله خادمان رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء با در دست داشتن لاله های شمع از چهارراه شهدا تا حرم رضوی در سوگ سیدالشهدا(ع) به سینه زنی پرداخته و بعد از حضور در صحن جامع رضوی به عزاداری می پرداختند اما امسال برای حفظ سلامت زائران و خادمان رضوی این مراسم به صورت محدود و با حضور 200 نفر از خادمان رضوی در صحن جمهوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و پیاده روی نیز انجام نشد.

در این مراسم معنوی مداحان اهل بیت به مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.

مردم ولایت مدار مشهد نیز هر ساله در شب شهادت امام حسین(ع) به محضر امام مهربانی ها مشرف شده و شهادت اباعبدالله(ع) را به ثامن الحجج تسلیت گفته و در جوار بارگاه رضوی در سوگ سیدالشهدا(ع) به عزاداری می پرداختند اما امسال این حضور محدود شده و زائران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به این حرم مطهر مشرف شدند.

گفتنی است؛ دسته روی هیأت ها نیز برای پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامتی مردم و دفع خطر احتمالی در روز و شام عاشورا انجام نشد و تنها برخی از دسته های عزاداری به صورت ایستاده و با فاصله گذاری در مسیرهای مشرف به حرف رضوی به عزاداری پرداختند.

خاطرنشان می شود، مراسم شام غربیان رسم دیرینه ای است که در شام شهادت امام رضا(ع) و امام حسین(ع) باحضور خادمان رضوی برگزار می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات