۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۶۲۱۱۹
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

بهانه تراشی برخی مسؤولان برای عمل نکردن به وعده ها

بهانه تراشی برخی مسؤولان برای عمل نکردن به وعده ها
اصفهان - استاد حوزه علمیه گفت: مسؤولانی که به مردم برای رأی آوردن وعده می‌دهند، وقتی رأی آوردند شروع می کنند به بهانه تراشی که در آن زمان شرایط چنین و چنان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، امشب در مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان، با بیان اینکه نخستین مرحله کسب مدال افتخار از خداوند، طهارت است، گفت: این دستور به طهارت برخاسته از آیات قرآن کریم است، خداوند می‌فرماید کسانی به شهادت خواهند رسید که لیاقت این که خداوند آنها را بخرد پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: خداوند فرموده است سه سند تضمینی برای خرید این افراد می‌دهد، این سه سند تضمینی بنابر آیات قرآن در تورات، انجیل و قرآن آمده است و این بهترین و مهمترین تضمین است. هیچکس به اندازه خداوند به عهد خود به درستی وفا نمی‌کند.

بهانه تراشی بعضی مسؤولان برای عمل نکردن به وعده ها

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه بعضی مسؤولان ما موقع رأی گرفتن به خوبی وعده به مردم می‌دهند، اظهار کرد: اما همین مسؤولانی که به مردم برای رأی آوردن وعده می‌دهند، وقتی رأی آوردند شروع می کنند به بهانه تراشی که در آن زمان که وعده می‌دادیم شرایط چنین و بود و چنان بود و امروز شرایط به صورت دیگری است.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: یک خیریه‌ای در اصفهان شکل گرفته است به نام خیریه اشتغال که بسیار این کار و این خیریه ارزنده است، امروز اشتغال درست کردن از هر کار خیری ثواب بالاتری دارد، یکی از زیباترین خیریه اشتغال است، افراد به یکدیگر کمک کنند یک جوان برسر کار برود و زمانی که یک جوان برسر کار برود و شاغل شود یک زندگی آباد شده و با گسترش فساد در جامعه مقابله شده است.

وی ادامه داد: خداوند وعده داده است که تمام کسانی که کار خیر و ثواب با هدف رضای خدا می‌کنند با خداوند معامله می‌کنند و او است که خریدار این بندگان خواهد بود و هیچکس بهتر از خداوند به عهد خود وفا نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه بازار خداوند هرگز سقوط ندارد و هرکس با خداوند معامله کند همواره سود خواهد کرد، گفت: معنای شهادت این است که خداوند همه چیز برای کسی که از خود برای خدا گذشت، خرج خواهد کرد، به همین دلیل شهادت بالاترین و برترین مدال افتخاری است که خداوند به بندگان خود می‌دهد.

توبه و استغفار زمینه معامله با خدا را فراهم می کند

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا فرهنگ توبه و استغفار از شرایط فراهم آمدن زمینه معامله با خداوند برشمرد و تصریح کرد: توبه و استغفار دو حالت دارد، یکی برای گناه و حالت برتر آن برای این است که به خداوند بگوییم در برابر الطاف الهی کم آورده‌ایم و هرکار کنیم در برابر لطف خداوند ناچیز و حقیر است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به مقام شهادت برسیم باید مدام مشغول به استغفار باشیم، اظهار کرد: انسان هرچه پاکتر شود بیشتر استغفار می‌کند، باید یاد بگیریم یکدیگر را هم ببخشیم و از یکدیگر عذرخواهی کنیم، این روحیه باید در ما وجود داشته باشد تا به مغفرت برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری عدم ترک عبادت و بندگی را از دیگر لازمه‌های قرار گرفتن در مسیر شهادت عنوان کرد و افزود: متأسفانه بعضی از ما به صورت فصلی عبادت می‌کنیم، کسی که می‌خواهد در مسیر شهادت باشد باید همیشه به فکر عبادت و بندگی باشد، خداوند ما را خلق کرده است برای بندگی کردن و کسی که می خواهد از خداوند مدال بگیرد باید بندگی کند./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات