۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۶۲۱۵۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

علم و ایمان و عمل؛ سه ضلع الگوی خدمت و مدیریت در نظام اسلامی

علم و ایمان و عمل؛ سه ضلع الگوی خدمت و مدیریت در نظام اسلامی
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: الگوی خدمت و مدیریت در نظام اسلامی از سه عنصر ایمان، علم و عمل تشکیل شده که تجلی آن در چهار دهه گذشته مشهود بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان استانی، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با هیئت دولت، به تبیین فرصت خدمت در نظام اسلامی پرداخت و اظهار کرد: در هر حرکتی علاوه بر افق‌نمایی مناسب، شیوه‌نامه نیل به آن نیز مهم است و بهترین نحو تبیین شیوه نیل نیز نمایش رهروی موفق است که در هدف و مسیر آن ذوب شده باشد.

وی افزود: وقتی به فرمایشات امام خامنه‌ای به مناسبت هفته دولت می‌نگریم این گزاره را با بیان‌های گوناگون کراراً مشاهده می‌کنیم که شهیدان رجائی و باهنر واقعاً از جهات مختلف الگو بودند؛ اما در جلسه امسال نکته‌ای ظریف را در مورد الگو بودن کارگزار و مسؤول جمهوری اسلامی طرح کردند که می‌توان گفت تفسیر اشارات گذشته است و آن بُعد تبلیغی آن‌هاست، حال مثبت باشد یا منفی.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در بیانات اخیر مقام معظم رهبری برای تحدید هرچه بهتر الگوی اسلامی، از باب «تُعرَف الاشیاء بأضدادها» الگوی غربی که در آمریکا تجلی یافته را مثال زده و می‌فرمایند: «تمدّن غربی الگوهای مدیریت و جامعه‌سازی و نظام‌سازی و حکومت را به میدان آورد و نشان داد؛ هم کمونیسم یک‌جور و سرمایه‌داری و به‌اصطلاح لیبرالیسم و مانند این‌ها هم یک‌جور دیگر؛ این‌ها فراورده‌های غرب است و این فراورده‌ها شکست‌خورده؛ امروز این محصولات تمدّن غربی در مدیریت جامعه و مدیریت بشر شکست‌خورده است... قلّه باشکوه این الگوی غربیِ سرمایه‌داری، آمریکا است که وضعیت آن را مشاهده می‌کنید که به معنای واقعی کلمه یک الگوی شکست‌خورده است.»

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درنهایت نیز به طرزی طعنه‌آمیز با اشاره به برگزیدگان جامعه آمریکایی درجه بالای انحطاط فکری آن‌ها را هم انتخاب‌هایشان برمی‌شمرد که ببینید چه افرادی، چه شخصیت‌هایی را به‌عنوان شخص اوّل در آمریکا بر سرِ کار آورده‌اند و دارند به دنیا نشان می‌دهند که دنیا آن‌ها را رد می‌کند و تحقیر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نشان دادن مسؤولین آمریکایی با ابتذال مشهورشان نقطه عزیمت به بحث مهم دیگری است و آن تشکیل الگوی کارآمد جامعه اسلامی با محوریت کارگزار مخلصِ پرتلاش است.

وی تصریح کرد: پس از نفی آدرس غلطی که جریان غرب‌زده و به تعبیر دقیق‌تر نفوذی‌های اندیشه غرب تحت عنوان آرمان‌شهر به جامعه داده‌اند نوبت به اثبات می‌رسد و آن این است که اسلام الگوی مستقل خودش را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بسیاری این اصل را نفی می‌کنند حال آنکه رهبر عزیز، استقلالِ الگویی اسلام را فریاد می‌کند که این الگو وجود دارد چه مستکبرها بخواهند، چه نخواهند، این الگوی تازه سر برآورده در دنیا و آن‌ها هم از همین می‌ترسند.

وی اظهار کرد: الگوی خدمت و مدیرت در نظام اسلامی از سه عنصر ایمان، علم و عمل تشکیل شده است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند تجلی این عناصر را در شعارها، در اظهارها، در جهت‌گیری‌ها، در حرکت‌هایی که در این ۴۱ سال در جمهوری اسلامی صورت گرفته، قابل مشاهده است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات