۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۶۶۲۲۱۴
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه

نقش رسانه در پیشرفت و تحول جامعه
اصفهان - آیت الله سلیمانی رسانه مکتوب را رسانه ماندگار دانست و گفت: رسانه دیداری و شنیداری رسانه‌ای مقطعی و موردی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی شامگاه دوشنبه در دیدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و هیات تحریریه روزنامه سراج گفت: ادامه فعالیت‌های روزنامه‌های مکتوب در دوره‌ای که مشکلات کاغذ و چاپ و نشر سد راه است قابل تقدیر است.

وی افزود: استحقاق شهری مانند کاشان که حرف برای گفتن در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری و مذهبی دارد نیازمند روزنامه مکتوب است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه دو راه بیان و قلم برای ارتباط با جامعه پیش روی ما است، گفت: خداوند در قرآن به هر دو راه اشاره کرده است و راه بیان را تالی تلو خلقت انسان قلمداد کرد و راه قلم را به اندازه‌ای مهم قلمداد کرد که هم به خود قلم و هم به تراوشات قلم سوگند خورده است.

آیت الله سلیمانی گفت: برای انتقال واقعیت ها، مفاهیم و حقایق و تاریخ ۷ هزار ساله کاشان به نسل امروز که در معرض تهاجم دشمن است نیاز به هردو رسانه بیان و قلم است.
 
نماینده ولی فقیه در کاشان رسانه مکتوب را رسانه ماندگار دانست و اظهار داشت: رسانه دیداری و شنیداری رسانه‌ای مقطعی و موردی است.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: اگر قرار است رسانه مکتوب منتسب به مکان و فرهنگ و تاریخ و شهری باشد، یک ستون ثابت باید برای معرفی فرهنگ و جایگاه و تاریخ آن شهر داشته باشد.

وی افزود: اگر در رسانه محلی مانند سراج موضوعات مختلف محلی دیده نشود و به حاشیه برود و تنها نام کاشان را یدک بکشد حق کاشان ادا نمی‌شود.

آیت الله سلیمانی تأکید کرد: روابط عمومی رسانه مکتوب باید با همه ارگان‌های فرهنگی و علمی از جمله دانشگاه‌های کاشان که جزو دانشگاه‌های مطرح کشور هستند ارتباط داشته باشند.

وی نقش رسانه اعم از دیداری و شنیداری و مکتوب را حتی بالاتر از شهادت بالاتر دانست و یادآور شد: بعد از شهادت امام حسین (ع) این رسانه شنیداری بود که کوفه و شام را فتح کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه رسانه می‌تواند جامعه را متحول کند، گفت: در قرآن ۴۰ سوگند است که ۲ سوگند آن مربوط به بیان و قلم است.

وی ادامه داد: بخشی از تاثیرگذاری هررسانه‌ای به سرمایه محلی و رخداد‌های روزانه محلی است و بخش دیگر آن به رخداد فرا منطقه‌ای و بین المللی مرتبط می‌شود.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه بخشی از بار رسانه روی دوش مدیران روابط عمومی‌های دستگاه و سازمان‌های شهرستان است، گفت: تعذیه و تقویت و پشتیبانی رسانه، یکی از وظایف روابط عمومی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه رسانه هم باید به دنبال حامیان اقتصادی و هم به دنبال حامیان فکری باشد، اظهار داشت: حامی اقتصادی زمان بر است، اما رسانه نباید برای حامیان فکری محدودیت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان تهیه محتوای ورزشی از سوی رسانه را پسندیده دانست و گفت: شهری مانند کاشان که شهر هیات‌ها و دیار محتشم و فیض و نراقی‌ها است نباید محتوای غالب رسانه اش ورزشی باشد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات