۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۶۲۲۲۰
سخنران حرم مطهر رضوی مطرح کرد؛

شهید کاوه، الگویی برای جوانان امروز

شهید کاوه، الگویی برای جوانان امروز
خراسان رضوی - حجت الاسلام حیدری کاشانی شهید کاوه را الگویی برای جوانان امروز دانست و گفت: شهید کاوه با اتکا به نور امامت و ولایت، مجذوب فرمان امام می شود و می درخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدری کاشانی، سخنران حرم مطهر رضوی امشب در مراسم بزرگداشت شهید محمود کاوه در حرم رضوی گفت: براساس کلام خدا و ائمه معصومین خداوند هر کسی را با نور خود هدایت می کند؛ خدا سلسله جنبان امر هدایت و امامان ابزار آن هستند و هدایت فقط با نور ولایت که از سنخ نور خدا است، انجام می پذیرد.

وی افزود: با همراهی با نور تمام جهان عاشق به الله، عارف بالله و مهاجر الی الله می شود و در این صورت ما بهشت روی زمین را شاهد هستیم و انسان به خلقت خود خواهد رسید.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به ویژگی های حر و شمر در زندگی بیان داشت: وارستگی، سخاوت، علاقه به اطعام و سفره داری، کظم غیظ و حیامندی از ویژگی های حر بود و شمر با وجود چندین سفر حج و امام جماعت بودن بسیار شکم پرست، بدزبان و غضب داشت؛ در عرصه فردی هر لحظه عاشورا است در وجود هر کسی حریت و شمریت وجود دارد.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: امام به عنوان نور خدا و علمدار در هر زمانی سپاهی دارد که به جنگ سپاه نار می رود؛ سپاه نور در هر زمان طاغوت ها و فرعون ها را نابود می کند و در برابر سپاه نار صف آرایی می کند، این سپاه فرماندهانی دارد که داشتن بصیرت، فدایی امام بودن و بازوی توانمند امام نور بودن از ویژگی های این فرمانده است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی علمدار در سپاه نور بود که در برابر سپاه نار که استکبار جهانی است، ایستاد و شهید کاوه یکی از فرماندهان این سپاه نور بود که الگویی برای جوانان امروز است چون در درون در برابر سپاه شیطان ایستادن  سن و سال نمی شناسد و این شهید وظیفه خود را در سپاه نور به خوبی ایفا کرد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ادامه داد: وقتی ما جایگاه سپاه و علمدار را شناختیم و جایگاه ما مشخص می شود، علمدار نقاط ضعف را به قوت تبدیل می کند؛ هر کسی در سپاه نور نقش و رسالت و مأموریتی دارد، قوت و قدرت دادن به سپاه نور وظیفه هر کدام از ما است، شهید کاوه این معادلات را در می یابد و وقتی امام فرمان می دهد، مجذوب فرمان او می شود و درخشش می یابد.

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: شهدا با اتکا به نور امامت و ولایت و با دل دادن و عمل کردن هر کدام یک عارف بالله و عاشق بالله شده اند امروز نیز ما باید به فرمایشات رهبری توجه کنیم چنان چه که در عزاداری های محرم شاهد بودیم که با وجود این که خیلی ها از تدبیر ستاد ملی کرونا در برگزاری مراسم های مذهبی انتقاد داشتند اما با فرمایش رهبری در خصوص برگزاری مراسم عزاداری مطابق با نظر ستاد ملی کرونا شاهد جلوه هایی در محرم بودیم و این نشان از بلوغ اجتماعی است که ان شاءالله سبقت به انقلاب ولی عصر بیشتر شده است./864/پ210/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات