۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۶۲۱۱۷
سخنران حرم مطهر رضوی مطرح کرد؛

تقابل دو میل حریت و شمریت در وجود انسان

تقابل دو میل حریت و شمریت در وجود انسان
خراسان رضوی - حجت اسلام حیدری کاشانی با اشاره به وجود دو میل حریت و شمریت در وجود انسان، گفت: لحظه لحظه کربلا برای ما درس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت اسلام حیدری کاشانی، سخنران حرم مطهر رضوی در شب شام غریبان امام حسین (ع) و در جمع عزاداران حسینی در بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) کربلا را درس معنویت و اخلاق برای بشر بیان کرد و به لزوم عبرت گرفتن از کربلا تأکید کرد.

وی پیامبر(ص) و امامان را نور الهی بیان و اظهار کرد: خداوند در آیه 35 قرآن کریم بیان می کند که خدا با نور خود هدایت می کند و همه نور واحد از خدا است؛ منظور از نور خدا پیامبر(ص) و امامان هستند و هر کسی از امامان جا بماند در ظلمت محض خواهد بود.

حجت اسلام حیدری کاشانی با تأکید به گرفتن درس های بندگی و عرفان عملی از کربلا، ابراز کرد: اخلاق عملی و عرفان عملی در کربلا موج می زد که توجه به آن ها موجب سلوک معنوی ما می شود.

کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی های حر و شمر در زندگی، گفت: مهمان نوازی، کرامت، کظم غیظ، وارستگی، ادب و حیا از ویژگی های حر بود اما شمر با وجود این که بارها به حج مشرف شد، در رکاب حضرت علی(ع) تا مرز شهادت پیش رفت، امام جماعت مسجد بود ولی بسیار شکم پرست و به دنبال لذت و بدزبان بود.

وی افزود: دو میل شمریت و حریت در وجود همه ما وجود دارد که می تواند مانند حر چنان سبقت بگیرد که از ملائکه بالا رود و می تواند چنان نزول کند که  پست ترین حیوانات شود، هر لحظه عاشورا برای ما درس است.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: در قلب ما سپاهیان خدا و سپاه شیطان صف آرایی کرده اند، کربلا هم در بردارنده عاقبت به خیرترین ها و هم عاقبت به شرها است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات