۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۶۲۲۴۴
استاد حوزه علمیه:

آشنایی با مکتب عاشورا انسان را در برابر افکار سکولار بیمه می کند

کرمانشاه ـ حجت الاسلام یاسر کرمی با بیان اینکه ایام محرم نباید فقط ایام حزن و اندوه باشد گفت: آشنایی جوان مسلمان با مکتب عاشورا وی را در مقابل افکار سکولار بیمه می کند.

حجت الاسلام یاسر کرمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) عنوان کرد: درس هایی که می توانیم از نهضت و مکتب عاشورا بگیریم بسیاری فراوان و عبرت آموز است.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: از ابتدای حرکت امام حسین (ع) تا خطابه حضرت زینب (س) در کاخ یزید می تواند یک سرمایه و داشته علمی و معنوی برای همه ما باشد و مکتب امام حسین(ع) به عنوان چراغ راه هدایت را از گمراهی برای همه ما مشخص کرده است.

حجت الاسلام کرمی گفت: لذا ایام محرم نباید برای ما فقط ایام حزن و اندوه باشد، بلکه این ایام باید یک کلاس درس بزرگ و فشرده برای همه آزادمردان باشد.

وی با اشاره به اینکه وجود ماه محرم و صفر برای ادامه حیات اسلام به فرموده امام راحل ضروری و حیاتی بوده است، گفت: داشته های معنوی و دینی محرم و صفر به گونه ای اسلام به ویژه مذهب حقه شیعه را در مقابل دشمنان بیمه کرده است.

این استاد حوزوی افزود: لذا از این رو باید قدر این فرصت های معنوی را در جامعه اسلامی بدانیم و بتوانیم که داشته های نهضت عاشورا را به نسل های جوان جامعه منتقل کنیم زیرا آشنایی جوان مسلمان با مکتب عاشورا وی را در مقابل افکار سکولار و ضددین بیمه می کند.

حجت الاسلام کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از معاهده دوستی امارات و رژیم منحوس اسرائیل، تاکید کرد: جای بسی تاسف دارد که کشوری به مانند امارات که خود را دولت اسلامی می نامد، با دشمن شماره اول جهان اسلام، یعنی اسرائیل غاصب دست دوستی دراز می کند که این نشانه سیاست کور و بچگانه این دولتمردان اماراتی است.

وی ادامه داد: تا زمانی که کشورهایی به مانند امارات اینگونه سیاست ها را در مقابل اسرائیل غاصب دنبال می کنند، نباید انتظار داشت که جهان اسلام به وحدت واقعی برسد، زیرا اکنون دشمنان ملت مظلوم فلسطین تنها رژیم صهیونیستی و آمریکا نیستند، بلکه امارات هم به لیست این دشمنان اضافه شده است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه بیان کرد: با این وجود دیر یا زود سیاستمداران امارتی متوجه این اشتباه و محاسبه سیاسی خود خواهند شد و بی شک اولین و بیشترین زیان را از این معاهده ننگین خواهند دید./1400//310/خ

ارسال نظرات