۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۶۲۲۵۸
با تأیید رهبر معظم انقلاب؛

آیت الله مقتدایی مسؤول شورای استفتائات دفتر رهبر انقلاب در قم شد

آیت الله مقتدایی مسؤول شورای استفتائات دفتر رهبر انقلاب در قم شد
آیت الله مرتضی مقتدایی با پیشنهاد آیت الله محمدی عراقی و تأیید رهبر معظم انقلاب به عنوان مسؤول شورای استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب در قم معرفی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی با پیشنهاد آیت الله محمدی عراقی و تأیید رهبر معظم انقلاب به عنوان مسؤول شورای استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب در قم معرفی شد.

بیت تاریخی امام خمینی سرمنشأ حرکت بزرگ انقلاب اسلامی بود

بر اساس این گزارش، آیت الله محمدی عراقی در این مراسم با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند «ما هر چه داریم از محرم و صفر است»، اظهار داشت: سنگ بنای انقلاب اسلامی در روز عاشورای سال 1342 با سخنرانی کوبنده امام خمینی(ره) نهاده شد.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز روند انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم که همواره مردم با تأسی به مناسبت های ماه محرم و صفر در صحنه حضور می یافتند و طاغوت را به عقب نشینی وادار می کردند.

مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم در ادامه به سنت ابتلا و امتحان الهی اشاره و اضافه کرد: همه مقربان درگاه ایزدی همواره از سوی خداوند با ابتلائات مختلف مورد آزمایش قرار می گیرند.

وی بیت مرحوم امام(ره) را منشأ حرکت بزرگ انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: در طول تاریخ مشاهده می کنیم که همواره خانه های کوچک و کاهگلی منشأ حرکت های بزرگ الهی بوده اند که از این میان می توان به خانه های نورانی پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد.

آیت الله محمدی عراقی با اشاره به شرارت ها و مانع تراشی های طواغیت بر سر راه حرکت های الهی، یکی از این جریانات را ماجرای سقیفه خواند و گفت: سقیفه پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) شکل گرفت و حرکت اسلام ناب را از مسیر اصلی اش منحرف کرد و این در حالی است که الحمدلله از این مشکلات در روند جریان انقلاب اسلامی تا کنون نداشته ایم.

خاطره آیت الله مقتدایی از درس خارج امام خمینی(ره)

همچنین آیت الله مقتدایی در این جلسه با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله(ع) گفت: درس خارج امام خمینی(ره) در مسجد سلماسی برگزار می شد و ما در آن شرکت می کردیم.

وی با اشاره به سابقه تاریخی بیت امام خمینی(ره) اظهار داشت: درس امام(ره) غروب تشکیل می شد و تا نزدیک اذان به طول می انجامید؛ روزی درس ایشان تا اذان مغرب طول کشید و مؤذن شروع به اذان دادن کرد، از این رو من و یکی از دوستان به مؤذن معترض شدیم؛ فردای آن روز امام خمینی(ره) از مؤذن عذرخواهی کردند و رو به طلاب فرمودند «از شما خواهش می کنم اگر نسبت به من لطف و محبتی دارند فقط قلبی باشد و ابراز نشود».

گفتنی است، با پیشنهاد آیت الله محمدی عراقی و تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله مرتضی مقتدایی به عنوان مسؤول شورای استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب در قم معرفی شد. پیش از این مرحوم آیت الله سید جعفر کریمی عهده دار این مسؤولیت بود./841/پ202/ق

ارسال نظرات