۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۶۲۲۷۰
امام جمعه موقت اصفهان:

تجربه محرم امسال را در عرصه اقتصاد و معیشت به کار ببندیم

تجربه محرم امسال را در عرصه اقتصاد و معیشت به کار ببندیم
اصفهان - حجت الاسلام رهبر گفت: همدلی مردم و تبعیت از رهنمودهای رهبری و قاطعیت و نظارت مسؤولان در خصوص رعایت بهداشت در مراسمات محرم ظرفیتی برای حل مشکلات اقتصادی است.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به رعایت دقیق و جدی دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌های ستاد مبارزه با کرونا در هیئات مذهبی گفت: اگر برنامه ریزی‌ها و قوانین درست باشد مردم ما از همه مردم دنیا پایبندی و قانونمداری بیشتری دارند و تلاش بیشتری برای رعایت دستورات و قوانین نسبت به دیگر مردم دنیا دارند.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: بررسی‌هایی که داشتیم و آنچه در رسانه های منعکس شد به خوبی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را نشان می‌داد، از رعایت فاصله تا ماسک زدن و همچنین رعایت میزان جمعیت در جلسات علیرغم استقبال بالایی که مردم از عزاداری ها داشتند، همه اینها نشان دهنده اهتمام جدی هیئات مذهبی و مردم به قوانین و دستورالعمل‌ها است که باید مورد تقدیر واقع شود.

فرمایشات رهبری نقش مهمی در رعایت دستورالعمل های عزاداری‌ها بهداشتی داشت

وی در ادامه افزود: پیام آنچه در نظم و انضباط و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام محرم در کشور شاهد آن بودیم، این است که اگر مسؤولان برنامه ریزی صحیح و دقیقی انجام دهند و نظارت‌ها هم به درستی انجام شود و مسائلی نظیر تبعیض وجود نداشته باشد، مردم ما قانون‌مداری و عملکرد بر مبنای قوانین را به خوبی بلد هستند.

حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه مسؤولان مربوطه هم در خصوص تدوین قوانین و دستورالعمل‌ها زحماتی را متحمل شدند، تصریح کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و آنچه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ می‌شود، در خصوص رعایت دستورالعمل‌ها در هیئات مذهبی بسیار مؤثر بوده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تبعیت هیأت‌های مذهبی و عزادارن حسینی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و فرمایشات مراجع معظم تقلید، قانون مداری و ولایت مداری مردم و هیئات مذهبی و برنامه ریزی‌های مسؤولان در ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، عوامل شکل گیری این نظم ارزشمند و رعایت دستورالعمل‌ها در هیئات مذهبی در محرم امسال بوده است.

از تجربه محرم امسال برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی استفاده شود

وی با بیان اینکه تجربه عزاداری محرم امسال و آنچه در رعایت دستورالعمل ها از سوی مردم شاهد بودیم می‌تواند یک ظرفیت ارزشمند برای دیگر عرصه های کشور باشد، گفت: یکی از مشکلات مهم کشور امروز گرانی، احتکار و سوء استفاده افراد منفعت طلب از شرایط اقتصادی کشور است، به همین دلیل لازم است اقدامات جدی در این خصوص صورت بگیرد که نیازمند قانون‌گذاری، نظارت و همراهی مردم است.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به همدلی مردم، قاطعیت مسؤولان و برنامه ریزی دقیق در خصوص مبارزه با کرونا در ایام عزاداری محرم، خاطرنشان کرد: معتقد هستم تکیه بر رهنمودهای رهبری، اهتمام ویژه مسؤولان به مبارزه با مشکلات اقتصادی و در نظر گرفتن ساختاری برای همراه کردن مردم در این مسیر می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور در عرصه اقتصادی و معیشتی و اشتغال باشد.

امام جمعه موقت اصفهان بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های به وجود آمده در دهه نخست محرم در عرصه فرهنگی اجتماعی برای مبارزه با مشکلات اقتصادی تأکید کرد و افزود: برای مبارزه با مفاسد اقتصادی قطعا قانون‌گذاری دقیق و همراه کردن مردم لازم و ضروری است و باید از تجربه ارزشمند محرم امسال و ظرفیت به وجود آمده در این عرصه به خوبی استفاده شود و البته این ظرفیت پدید آمده را در تمام عرصه های کشور مورد استفاده قرار داد./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات