۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۶۱۸۰۸
امام جمعه موقت اصفهان:

دولت دور غرب و کشورهای بیگانه خط قرمز بکشد

دولت دور غرب و کشورهای بیگانه خط قرمز بکشد
اصفهان - حجت الاسلام رهبر گفت: تجربه سال های اخیر حقانیت تأکید رهبر انقلاب مبنی بر خط قرمز کشیدن دور بیگانگان و تکیه بر توان داخلی را ثابت کرده است.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه زمانی برخی در دولت تأکید داشتند باید با کدخدا به توافق برسیم، گفت: بعد از مدتی تلاش برای توافق با کدخدا دولت به سراغ مذاکرات با آمریکا رفت و طرح‌های مختلفی را دنبال کرد که همگی توسط دشمن به شکست منتهی شد و کدخدا و دیگران پای تعهدات خود نماندند.

وی در ادامه افزود: تجربیاتی که در گذشته رخ داده است و سهل انگاری‌هایی که در خصوص گره زدن مشکلات و نیازهای کشور به دشمن و مذاکرات رخ داده است، همه را به این نقطه رسانده است که نباید سرنوشت کشور را به مسائل دیگر کشورها و مذاکره و توافق با آنها پیوند بزنیم چرا که حاصل این نوع نگاه مشکلات بسیار کشور در عرصه های مختلف به ویژه اقتصاد بوده است.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور و عدم چشم داشت به بیگانگان، اظهار کرد: تعامل با همسایگان و کشورهایی که به عنوان دوست و هم پیمان در کنار ما هستند و در عین حال تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخل کشور ما را از بیگانگان و کشورهای بدعهد غربی بی نیاز خواهد کرد.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به اهمیت جدا شدن تفکر سیاسی و اقتصادی دولت از مسائلی نظیر مذاکره و معامله با کشورهای غربی، تصریح کرد: فرمایشات رهبری فصل الخطاب است و باید همه نسبت به تبعیت از ایشان اهتمام جدی داشته باشند، مبادا بیش از این ظرفیت‌های کشور نادیده گرفته شود و همه چشم امید برخی مسؤولان همچنان به غرب و تحولات کشورهای غربی دوخته شود.

وی با بیان اینکه در دولت نیز بسیاری از افرادی که چشم به سوی غرب و کشورهای بیگانه داشتند امروز ناامید از غرب و بیگانگان شده‌اند، خاطرنشان کرد: البته فرمایشات رهبری در حوزه استراتژیک باید مد نظر قرار بگیرد و اینطور نیست که یک دیدگاه استراتژیک مختص به زمان کنونی یا یک دولت خاص باشد، بلکه عمر این دولت تقریبا به آخر رسیده است و این مهم است که دولت بعدی به این نکات و دیدگاه‌های رهبر انقلاب توجه داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اهمیت انسجام و اتحاد ملی برای استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور، اظهار کرد: باید دور غرب و بیگانگان خط قرمز کشید، تمام تأکید رهبر انقلاب بر این مسأله است، قطعا تجربیات سال های اخیر و اتفاقاتی که شاهد آن بودیم و هستیم حقانیت این تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم تکیه بر داخل و روی برگرداندن از غرب را به خوبی ثابت کرده است./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات