۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۶۸۹
امام جمعه موقت اصفهان:

انقلابی‌گری باید همراه با عقلانیت و به دور از برخوردهای احساسی باشد

انقلابی‌گری باید همراه با عقلانیت و به دور از برخوردهای احساسی باشد
حجت الاسلام رهبر با تأکید بر اهمیت حضور افراد انقلابی در میدان عمل، گفت: انقلابی‌گری باید همراه با عقلانیت و حکمت و به دور از برخوردهای احساسی باشد.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه انقلابی‌گری و انقلابی بودن باید همراه با عقلانیت و منطق باشد، گفت: یک شخص انقلابی باید با منطق و عقلانیت رفتار کند، انقلابی‌گری که توأم با منطق و عقلانیت باشد کارآمد خواهد بود و می‌تواند اثرگذار باشد، همانطور که در رویکرد بزرگان انقلاب شاهد آن بودیم.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت پرهیز از رفتارهای هیجانی در انقلابی‌گری، اظهار کرد: انقلابی بودن به این نیست که شخص تنها بگوید من انقلابی هستم و در عرصه عمل تماشاچی باشد، انقلابی‌گری و رویکرد انقلابی اگر تنها احساسی و بدون عقلانیت و حکمت باشد هم به جایی نخواهد رسید و نمی‌توان انتظار داشت رویکرد احساسی یا دور بودن از میدان عمل نتیجه مطلوب در بستر انقلاب اسلامی داشته باشد.

عقلانیت برخاسته از منطق انقلابی، هدایتگر افراد انقلابی است

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: تفکر انقلابی مانند یک خودروی قوی و توانا است که می‌خواهد در یک جاده دشوار حرکت کند و برای همین نیازمند یک راننده متبحر و توانمند است، عقلانیت برخاسته از منطق انقلاب اسلامی همین نقش را در فعالیت‌های انقلابی و مطالبه‌گری در عرصه انقلاب برای افراد دارد.

حجت الاسلام رهبر پایبندی به اصول و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و تلاش برای تقویت جبهه انقلاب اسلامی را لازمه انقلابی بودن دانست و تصریح کرد: یک شخص زمانی می‌تواند بگوید انقلابی است که دشمن شناس و دشمن ستیز و همواره حامی اصول انقلاب اسلامی باشد و از تلاش در راستای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه‌ها و بسترهای مختلف دریغ نکند.

وی به ضرورت توجه به سیره و روش امام خمینی و امام خامنه‌ای در عرصه انقلاب اسلامی و انقلابی‌گری تأکید کرد و گفت: تمام رویکردها و فعالیت‌های انقلابی و کسب شاخصه‌های انقلابی بودن باید توأم و همراه با حکمت و عقلانیت باشد، پرهیز از افراط و تفریط در عرصه انقلاب اسلامی و مطالبه‌گری انقلابی بسیار لازم و مهم است.

اختلاف نظرها نباید عامل تنش در جریان انقلابی شود

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ضرورت جذب حداکثری و دفع حداقلی در بستر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نباید اختلاف نظرها و تفاوت سلیقه‌ها در میان افراد و گروه‌های انقلابی به تنش تبدیل شود یا باعث شود کسی از این بستر طرد شود.

حجت الاسلام رهبر در ادامه افزود: استقلال، عزتمندی، عدالت، حکمت، استدلال و تلاش برای پیشرفت و تعالی کشور و انقلاب اسلامی از جمله مسائلی است که به عنوان ملاک و شاخصه برای انقلابی گری باید در نظر گرفت و با تفکر انقلابی سازگار است، انقلابی باید همواره درتلاش برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان و مبارزه با تفکر و روحیه سازش پذیری باشد.

وی بر ضرورت پرهیز از تفرقه افکنی در جبهه انقلاب و سازش افراد و گروه‌های انقلابی با یکدیگر تأکید و تصریح کرد: این بسیار مهم است که افراد برای نزدیک‌تر شدن قلوب جبهه انقلاب به یکدیگر تلاش کنند، یکی از زمینه‌هایی که به جریان انقلابی آسیب می‌زند تحمل نکردن اختلافات و تفاوت سلیقه‌ها است، باید بتوانیم همدیگر را با تفاوت دیدگاه‌ها و سطح عملکردی که داریم تحمل کنیم و یاری رسان یکدیگر برای رشد در بستر انقلابی‌گری باشیم و بدانیم که اختلافات در جریان انقلابی بهترین خوراک و تغذیه برای دشمنان انقلاب اسلامی است./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات