۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۶۶۲۳۰۰

مراسم شام غریبان امام سجاد در حرم رضوی برگزار شد

مراسم شام غریبان امام سجاد در حرم رضوی برگزار شد
خراسان رضوی - حجت الاسلام رجایی خراسانی در مراسم شام غریبان امام سجاد(ع) ثبات قدم را از ویژگی های شهدای کربلا بیان کرد و گفت: تاریخ عاشورا پند و عبرت برای همه ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم عزاداری همزمان با شام غریبان امام سجاد(ع) امشب با حضور زائران و مجاروان رضوی در جوار بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) برگزار شد.

زائران و مجاروان رضوی با حضور در جوار بارگاه مطهر امام رضا(ع) و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فراق امام شهید خود و امام سجاد(ع) به سوگ نشسته و به عزاداری پرداختند.

مداحی، مرثیه سرایی، بیان احکام عزاداری، قرائت زیارت امین الله و سخنرانی در مورد ثبات قدم از جمله ویژه برنامه های این مراسم معنوی بود.

حجت الاسلام رجایی خراسانی، استاد حوزه علمیه در این مراسم ثبات قدم را از ویژگی های مومنان بیان کرد و گفت: مومن مانند کوه ثبات قدم دارد.

وی اظهار کرد: قلب انسان مملو از آرزو است و با امید به آینده زنده است، پیامبر(ص) در این مورد فرمود: «آرزو موجب رحمت و سعادت برای امت من است»، هر آرزویی نیاز به ثبات قدم دارد و با ثبات قدم است که هر مادری به فرزند خود شیر می دهد و هر کسی مانند دانشجو، کشاورز، تجار و غیره برای رسیدن به نتیجه مطلوب استقامت کرده و تلاش می کند.

حجت الاسلام رجایی خراسانی ثبات قدم را درس های کربلا بیان و ابراز کرد: تاریخ عاشورا پند و عبرت برای همه ما است، دوست و دشمن این تاریخ را نوشته اند و بیان شده است که عده ای قلیل در برابر 30 هزار جمعیت ایستادند، این ثبات قدم عده قلیل همه را متحیر کرد.

کارشناس مذهبی افزود: وقتی مسلم وارد کوفه شده و نامه امام را خواند، سید بن طاووس نوشته است که 18 هزار نفر با وی بیعت کردند و برخی دیگر نیز گفته اند که بیش از 25 هزار نفر با ایشان بیعت کردند اما ثبات قدم نداشتند و این جمعیت امام خود را تنها گذاشتند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات