۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۶۶۲۳۰۲
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

امام سجاد مسیر سیر و سلوک را با صحیفه سجادیه فراهم کردند

امام سجاد مسیر سیر و سلوک را با صحیفه سجادیه فراهم کردند
حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: صحیفه سجادیه، گنجینه ارزشمندی است که نباید از آن غفلت کرد، این کتاب امروزه می تواند خلاء موجود در جهان را پر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در کنگره امام سجاد ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و همت تمامی دست اندرکاران برگزاری کنگره اظهار کرد: امسال ابعاد و شعاع بین المللی دهمین کنگره امام سجاد (ع) وسیع تر شده است.

وی با بیان اینکه دوران زنگی امام سجاد(ع) از بدترین دوران بود اما حضرت در آن شرایط، چندین حرکت مهم را انجام دادند، افزود: کادرسازی مستحکم یا همان قیام های صورت گرفته بعد از واقعه عاشورا، رویکرد به دعا و افشای وضعیت آن روز از اهم اقدامات امام سجاد(ع) در زمان حیات است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه حضرت زین العابدین(ع) از هر اقدامی که به موازات جریان عاشورا بود، جلوگیری می کرد، تصریح کرد: آن حضرت جریانات را به خوبی مدیریت کرد و علاوه بر آن توانستند مسیر سیر وسلوک را با صحیفه سجادیه(ع) و دعای ابو حمزه ثمالی و....) فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه بالاترین و ارزشمندترین مقامات سیر وسلوک را می‌توان از بین ادعیه جستجو کرد، گفت: چرا که حضرت می بایست در فهم مردم باآنها صحبت کند اما محدودیت داشتند در حالی که در دعا، مخاطب خداست و محدودیتی نیست.

وی ادامه داد: صحیفه سجادیه امروزه می تواند خلاء موجود در جهان را پر کند، ابراز داشت: صحیفه سجادیه گنجینه ارزشمندی است که نباید از آن غفلت کرد چرا که زبان فطرت و متعلق به همه ادیان است.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه باید تلاش مضاعف را برای پیوند جهانی به ویژه استانی با صحیفه سجادیه فراهم شود، گفت: جریان خروشان تبیین صحیفه به ایام کنگره بسنده نشود بلکه در طول سال در تمامی سطوح علمی تبیین شود.

گفتنی است، دهمین کنگره ین المللی امام سجاد(ع) استان هرمزگان با مشارکت‌ اندیشمندان داخلی و خارجی هم اکنون در سالن حوزه علمیه خواهران بندرعباس با قرائت پیام مرجع تقلید بزرگ، آیت الله نوری همدانی توسط حجت الاسلام لبخندان آغاز بکار کرد./851/پ۲۱۰/ب۱

ارسال نظرات