۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۶۲۳۵۹
امام جمعه کرمانشاه:

باید فرهنگ جهاد را به نسل های جوان جامعه انتقال دهیم

باید فرهنگ جهاد را به نسل های جوان جامعه انتقال دهیم
کرمانشاه ـ امام جمعه کرمانشاه گفت: باید بتوانیم که فرهنگ جهاد که نشات گرفته از آیات قرآن کریم است را به نسل های جوان جامعه انتقال دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه ظهر امروز در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس این  استان عنوان کرد: یکی از ضروریات کنونی برای جامعه حفظ نام و یاد شهدا است.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنابراین برای حفظ یاد و نام این عزیزان یادمان های شهدا در نزدیکی شهرها دایر شود تا مردم بهتر بتوانند به این امکان مقدس و معنوی دسترسی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: شایسته است که مستندات دفاع مقدس در قالب های متعدد و متنوع هنری تهیه شود تا برای آیندگان به یادگار گذاشته شود.

وی تصریح کرد: این مستندات آیندگان را با ارزش های دفاع مقدس که بر پایه ایمان و اعتقاد بنیاد نهاده شده بود بیشتر آشنا خواهد کرد و باعث می شود که همچنان نام و یاد شهدا برای همه ما زنده بماند.

آیت الله علما ادامه داد: امروز جامعه اسلامی به ویژه نسل های جوان و نوجوان باید با ماهیت استکباری و استعاری دشمنان به خوبی آشنا شوند تا خدایی ناکرده در دام سخنان و تبلیغات آنان گرفتار نشوند.پس انجام کارهای فرهنگی در حوزه دفاع مقدس می تواند در این باره بسیار تاثیرگذار باشد.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: ازسوی دیگر باید بتوانیم که فرهنگ جهاد که نشات گرفته از آیات قرآن کریم است را به نسل های جوان جامعه انتقال دهیم تا در برابر استکبار کم نیاورند و در ضمن اجازه ندهیم که مساله جهاد که خداوند در قرآن فرموده است به دست فراموشی سپرده شود، مانند آنچه آمریکایی ها در افغانستان انجام دادند.

در ادامه این دیدار، سردار باباخانی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در سخنانی به برنامه های انجام شده و در دست انجام در حوزه دفاع مقدس پرداخت.

همچنین امروز سرپرست جدید معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه ظهر امروز با آیت الله مصطفی علما دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در این دیدار اظهار داشت: باید حل و فصل مشکلات مردم نصب العین و از اولویت های کاری مسوولان در نظام اسلامی باشد.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: بنابراین هر مسوولی در هر سمتی است باید در انجام امور حق الناس نهایت تلاش را داشته باشد و همواره به دنبال خیر برای ملت و مردم باشد.

آیت الله علما در ادامه سخنان خود گفت: یکی دیگر از مواردی که همواره علما دین و بزرگان به مسوولان و مدیران گوشزد می نمایند، رفتار نیکو و اسلامی با مردم و ارباب رجوع است.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: از سوی دیگر اگر مسوول در بحث قانونی قادر به حل مشکل ارباب رجوع نیست، به گونه ای با وی رفتار کند که باعث کدورت کسی نگردد و این امر بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: بنابراین مسوولان و مدیران در جامعه اسلامی باید خود را خادم واقعی مردم بدانند نه اینکه خدایی ناکرده خود را برتر از دیگران تجسم کنند.

در ادامه این دیدار، حسین خوش اقبال؛ سرپرست جدید معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: خوشبختانه در مدت حضرتعالی به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه شاهد، وحدت و انسجام خوبی در استان هستیم که این برای همه ما ارزشمند است.

خوش اقبال بیان داشت: امیدواریم که سایر مسوولان نیز این رفتار اسلامی و انسانی را در پیش بگیرند زیرا جامعه اسلامی باید در بحث معنویات و اخلاقیات برتری هایی نسبت به دیگر جوامع داشته باشد./1400//202/خ

ارسال نظرات