۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۶۶۲۳۷۴
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی مطرح کرد؛

ولایت فقیه؛ مشخص کننده مرز میان حق و باطل

ولایت فقیه؛ مشخص کننده مرز میان حق و باطل
رییس پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی با بیان اینکه امروز ولایت فقیه مرز حق و باطل را مشخص می کند، گفت: ما باید با تأسی به امام حسین(ع) حق را اقامه و از باطل جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رییس پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی عصر امروز در ادامه سلسله جلسات «حکمرانی قرآنی و قیام امام حسین(ع)» با اشاره به اینکه در دوران اباعبدالله(ع) به واسطه حکمرانی طاغوتی یزید، جای معروف و منکر عوض شده بود، گفت: بی توجهی به حق و عدم نهی از باطل از ویژگی های بارز حکومت بنی امیه بود.

وی آمریکا را یک رژیم قلدر و سلطه طلب توصیف کرد و اظهار داشت: امروز مشاهده می کنیم که آمریکا به صورت علنی در پی سلطه جویی است و این موضوع را آشکارا فریاد می زند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان اینکه مؤمن در برابر فساد، بی توجهی به حق و عدم نهی نسبت به باطل نباید سکوت کند، عنوان کرد: دنیای امروز پر از نابسامانی های مادی و معنوی است و مؤمنان باید درصدد اجرای احکام الهی برآمده، در این مسیر شهادت طلب بوده و مشتاق لقای پروردگار باشد.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی با اشاره به اینکه عمل به حق و نهی از باطل از ویژگی های حکمرانی قرآنی است، خاطرنشان کرد: عمل به حق و نهی از باطل دو روی یک سکه هستند که قیام عاشورا در همین راستا شکل گرفت.

وی با تأکید بر اینکه امروز ما باید در جهت عمل به حق و نهی از باطل در مقیاس های داخلی و بین المللی حرکت کنیم، ادامه داد: در این مسیر باید ابتدا حق را به وسیله هدایت های امام معصوم(ع) و اولیای الهی بشناسیم و مقید به عمل به آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان اینکه امروز ولایت فقیه مرز حق و باطل را برای ما مشخص می کند، گفت: ما باید با تأسی به امام حسین(ع) حق را اقامه و از باطل جلوگیری کنیم./841/پ202/ق

ارسال نظرات