۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۶۲۳۸۳
نماینده مجلس:

وزیر علوم برای پاسخ به سؤالات نمایندگان در مجلس حاضر می شود

وزیر علوم برای پاسخ به سؤالات نمایندگان در مجلس حاضر می شود
همدان - نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: احتمالا هفته آینده وزیر علوم برای توضیح پاره‌ای از موارد در کمیسیون آموزشی مجلس حضور پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با بیان اینکه از دانشگاه فرهنگیان به خاطر مسائل و مشکلات پیش رو و بررسی آنها بازدید به عمل آمده است اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در همدان دارای دو پردیس شهید مقصودی که امکانات لازم را دارد و پردیس باهنر با دو ساختمان است.

وی با بیان اینکه ساختمان پردیس باهنر واقع در خیابان پاستور کد تخریب خورده است افزود: کد تخریب به این معنا است که باید پس از تخریب بازسازی شود و امکان استفاده آموزشی از آن نیست، اما به دلیل کمبود امکانات این ساختمان کماکان مورد استفاده قرار می‌گیرد لذا مسؤولان باید توجه جدی در این زمینه به خرج دهند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای دومین بار است که مقام معظم رهبری درباره دانشگاه فرهنگیان ورود پیدا کردند، امسال نیز در جمع معاونان آموزش و پرورش تذکر دادند چراکه معلمان کشور در دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تربیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه امید است اقدامات لازم برای تربیت معلمان صورت گیرد و در این ساختمان‌ها اتفاق ناگوار رخ ندهد ادامه داد: مشکل دیگر ما در استان تعطیلی و حذف برخی از رشته‌ها در دانشگاه فرهنگیان است که باعث سرگردانی دانشجویان و رفت و آمدهایی به استان‌های دیگر شده است.

حجت الاسلام فلاحی در ادامه به طرح بیش از ۶ سوال از وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اشاره کرد و گفت: احتمالا هفته آینده وزیر علوم برای توضیح پاره‌ای از موارد در کمیسیون آموزشی مجلس حضور پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برخی از سوالات درباره دانشگاه پیام نور و تصمیمات در این حوزه به ویژه محدودسازی در جذب دانشجویان در مقطع ارشد فراگیر عنوان شده است خاطرنشان کرد: در صورتی که وزیر علوم نتواند پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای در کمیسیون آموزشی ارائه کند موضوع در صحن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت./1403/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات