۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۶۲۳۳۳
مسؤول دفتر مدیر حوزه علمیه همدان:

آموزش و پرورش به سمت اجرای اسناد غربی نرود

آموزش و پرورش به سمت اجرای اسناد غربی نرود
حجت الاسلام موسیوند گفت: هرچه قدر آموزش و پرورش به سمت فرهنگ غرب و اجرای اسنادی مانند سند ۲۰۳۰ برود به همان اندازه دانش آموزان از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی دور می شوند.

حجت الاسلام عباس موسیوند، مسؤول دفتر مدیر حوزه علمیه همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با توجه به حضور داشتن در ایام ماه محرم به تشریح مسائلی همچون ایثار، شهادت و قیام امام حسین(ع) پرداخت.

حجت الاسلام موسیوند ضمن تاکید بر تبیین صحیح قیام امام حسین(ع) و اقدامات و شناخت صحیح ایشان به مردم، عنوان کرد: بسیاری از کسانی که در عالم به مبارزه با ظلم پرداختند، اقدام آن ها برگرفته از قیام امام حسین(ع) بوده است.

وی با تاکید بر آموزش فرهنگ ایثار و شهادت به دانش آموزان و بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با مسائل آموزش و پرورش، مطرح کرد: هر چه قدر آموزش و پرورش ما به سمت فرهنگ غربی و اجرای اسناد آن ها مانند سند 2030 برود، به همان اندازه دانش آموزان از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی دور خواهند شد.

وی با اشاره به هجمه دشمنان به فرهنگ ایثار و شهادت، بیان داشت: اگر دشمن بتواند فرهنگ ایثار و شهادت را کمرنگ و یا از بین ببرد، به هدف خودش رسیده است از این رو باید با تمام توان به ترویج این فرهنگ بپردازیم و آن را نشر دهیم.

این کارشناس امور دینی در بخش دیگری از گفت و گو با تاکید بر اینکه حرکت امام حسین(ع) یک حرکت چند بعدی است، بیان کرد: یکی از اهداف امام برای قیام، نجات جان خویش بود، چون که بیعت نکردن با یزید می‏ توانست منجر به صدور حکم قتل ایشان بشود.

وی ادامه داد: دلیل دیگر قیام، اصلاح امور و احیاء مبانی و احکام اسلامی بود و سومین دلیل نیز ایجاد یک حکومت اسلامی بر مبنای سنت و سیره پیامبر.

حجت الاسلام موسیوند با تاکید بر زنده ماندن اسلام با قیام امام حسین(ع)، اظهار کرد: تحریفاتی که تا آن زمان در مبانی اسلامی صورت گرفته بود، اگر ادامه پیدا می کرد، دیگر نامی از اسلام بر جای نمی ماند.

وی اضافه کرد: حقیقتا قیام امام موجب زنده ماندن اسلام و جلوگیری از تحریفات شد و مردم از خطر بنی امیه آگاه شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ورود نهادهای مربوطه به بحث نظارت بر کار مادحین، بیان داشت: وقتی یک روضه ای در جلسه برای مردم خوانده می شود و این روضه مبنایی ندارد و با عقل نیز سازگاری پیدا نمی کند، منجر به بدبینی مردم به مبانی دین می شود.

وی در پایان افزود: باید مادحین از منابع معتبر روضه و مقتل بخوانند و مراقب باشند که خدای ناکرده ضربه ای به دستگاه سیدالشهدا(ع) وارد نکنند./1403/ت310/ب1

ارسال نظرات