۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۶۲۳۸۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

وحدت مهمترین ابزار برای رسیدن به حیات اجتماعی است

وحدت مهمترین ابزار برای رسیدن به حیات اجتماعی است
اصفهان - آیت الله سلیمانی از وحدت به عنوان مهمترین ابزار برای رسیدن به حیات اجتماعی نام برد و گفت: زمانی به وحدت و حیات اجتماعی خواهیم رسید که یکدیگررا تحمل کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی شامگاه چهارشنبه در دیدار جمعی از نخبگان کاشان، گفت: همه انسان‌ها یک حیات تعریف شده شخصیتی تخصصی دارند، اما برای به دست آوردند حیات اجتماعی باید اهتمام داشته باشند.

وی از وحدت به عنوان مهمترین ابزار برای رسیدن به حیات اجتماعی نام برد و افزود: زمانی به وحدت و حیات اجتماعی خواهیم رسید که بتوانیم یکدیگر را تحمل کنیم.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه نگاه سلیقه‌ای در جامعه نمی‌تواند یک کاسه و یکنواخت باشد، اظهار داشت: اختلاف سلیقه در کانون هر خانواده‌ای وجود دارد، اما هنر این است که اختلاف سلیقه‌ای را تبدیل به اختلاف عقیده نکنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: قرآن از اهل کتاب نیز دعوت کرده است، چرا که اهل کتاب روی یک نقطه که خدا است با یکدیگر وجه اشتراک دارند و می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

به گفته وی گروه‌ها و جناح‌های مختلف در همه استان‌ها و شهر‌های کشور فعالیت دارند، اما هرکجا که جناح‌ها و گروه‌ها روی منافع مشترک با یکدیگر متحد شدند سبب پیشرفت و توسعه منطقه شدند.

وی بر لزوم همگرایی در مشترکات تأکید کرد و گفت: برای رسیدن به همگرایی باید به یک مرکز ثقل و بر حول یک محور تمرکز شود نباید آهنگی را نواخت که دیگران نتوانند با آن سینه بزنند.

به گفته وی در دوره مرحوم آیت الله یثربی با وجود اختلاف سلیقه‌ ها، همه گروه‌ها در مقابل ایشان سرتعظیم فرود می‌آوردند و برایش احترام قائل بودند و او را فصل الخطاب می‌دانستند و برای همین است که پیشینه کاشان افتخارآفرین است و کسی نمی‌تواند خدشه‌ای بر آن وارد کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: همانگونه که عزاداران درشهر‌های زاهدان، زنجان، کرمان و شهر‌های دیگر برای عزاداری‌های یک پارچه، یک مرکز از شهر را به عنوان مرکز ثقل برای نشان دادن وحدت خود انتخاب می‌کنند و سینه می‌زنند، هیئات مذهبی کاشان هم باید به این باور برسند که می‌توانند در یک نقطه از شهر و در یک ساعت مشخص وحدت خود را به نمایش بگذارند و عزاداری یک پارچه ای داشته باشند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات