۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۶۲۴۱۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

هیچ قدرتی نمی‌تواند شیعه را از فرهنگ عاشورا جدا کند

هیچ قدرتی نمی‌تواند شیعه را از فرهنگ عاشورا جدا کند
اصفهان - آیت الله سلیمانی با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند شیعه را از فرهنگ عاشورا جدا کند، گفت: نه تنها کرونا بلکه مستکبران هم نمی توانند ما را از این فرهنگ جدا کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح پنجشنبه در مراسم زیارت عاشورای شهرداری کاشان که در خانه تاریخی آل یاسین کاشان برگزار شد، گفت: یادآوری حادثه عاشورا برای یاران، عاشقان، محبان و شیعیان عترت یک فرهنگ است.

وی افزود: فرهنگ عاشورا فرهنگی است که حتی ویروس منحوس کرونا و یا ویروس‌های مشابه از جمله قلدری رضا خان و استبداد صدام و تهاجم فرهنگ غرب، قدرت مقابله با آن را ندارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا مسیر عقلانیت و فطرت و آیات و روایات را با خودش دارد، افزود: یادآوری حادثه عاشوار در ادوار مختلف برای یاران عترت یک فرهنگ بود، فرهنگی که پشتوانه عقلی، حمایت فکری، برهان قرآنی و ادله روایی دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند شیعه را از فرهنگ عاشورا جدا کند، گفت: نه تنها ویروس کرونا بلکه قدرت‌های زمان هم نتوانستند شیعه را از فرهنگ عاشورا جدا کنند.

به گفته وی تهاجم دشمنان به گنبد و گلدسته ائمه اطهار، کشتار مسلمان عزادار در نیجریه و سینه زنان مسلمان درهند هم نمی‌تواند شیعه را از امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا جدا کند.

آیت الله سلیمانی گفت: قرآن چه به شکل عام و چه به شکل خاص جامعه اسلامی را با عترت چنان پیوندی داد که امکان گسست از آن وجود ندارد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات