۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۶۲۴۴۸
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان:

نیت واقفان به سمت نیازهای هر منطقه هدایت شود

نیت واقفان به سمت نیازهای هر منطقه هدایت شود
همدان - حجت‌الاسلام حاجی زین‌العابدینی گفت: باید با مشاوره و راهنمایی صحیح، نیت واقفان به سمت نیازهای هر منطقه هدایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان روز پنج شنبه ۱۳ شهریورماه در امامزاده عبدالله(ره) همدان، در جمع اصحاب رسانه، بیان داشت: ما می خواهیم همه مردم با موضوع وقف و موقوفات آشنا شوند.

وی با تبیین و تشریح عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه در دوران مواجهه با کرونا بیان داشت: حدود 15 هزار بسته اقلام ضروری خانوارها به ارزش میانگین 400 هزار تومان در طی این مدت توزیع شده است.

وی ادامه داد: حدود 3700 لیتر مواد ضدعفونی خریداری و بین اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع کرده ایم و علاوه بر این ها، اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان 61 هزار ماسک، حدود 30 هزار جفت دستکش و 800 دست لباس بیمارستانی تهیه و توزیع کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان در حوزه وقف، وضعیت خوبی در سطح کشور دارد، مطرح کرد: در استان همدان بیشتر نیت واقفین، تبدیل موقوفه به مجلس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است ولی ما باید با استفاده از مبلغین، بتوانیم نیت مردم هر منطقه را به سمت کمبودهای آن منطقه سوق دهیم.

وی با اشاره به وجود یک وقف قرآنی در استان همدان، عنوان داشت: باید با مشاوره و راهنمایی درست، نیت واقفین به سمت نیازهای هر منطقه هدایت شود، هر چند بعضی از واقفین علاقه ای به تغییر نظر و نیت خود ندارند.

وی با اشاره به طرح شمیم حسینی در استان همدان، بیان کرد: 2 هزار بسته غذایی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان نیز در راستای اجرای این طرح در دهه اول ماه محرم در میان نیازمندان توزیع و ۴۱ هزار و ۵۰۰ بسته اقلام بهداشتی نیز به ارزش ۵۰ میلیون تومان تهیه و توزیع شد که در مجموع می توان گفت حدود 880 میلیون برای طرح شمیم حسینی در استان همدان هزینه شد

حجت الاسلام زین العابدینی در پایان با بیان اینکه در سال جدید 6 وقف در استان همدان انجام شده است، ابراز کرد: در مجموع در استان همدان، ۳ هزار و ۴۰۰ موقوفه وجود دارد که هزار و ۸۰۰ مورد از موقوفات همدان دارای سند تک برگی جدید و ۴۵۰ موقوفه نیز دارای سند دفترچه‌ای هستند، که به دنبال اخذ سند مالکیت به کمک تفاهم نامه ای با اداره ثبت اسناد، برای تمامی موقوفات هستیم./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات