۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۶۶۲۴۹۷
آیت الله طباطبایی نژاد مطرح کرد؛

فلسفه قیام اباعبدالله؛ مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و جنایتکاران

فلسفه قیام اباعبدالله؛ مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و جنایتکاران
نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه فلسفه قیام عاشورا، ایستادگی در برابر حکومت جائر و جهاد فی سبیل الله بود، گفت: باید حین عزاداری فلسفه قیام عاشورا را نیز بشناسیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در اصفهان در ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» با اشاره به اینکه افراد با تقوا تحت تأثیر شیاطین جن و انس قرار نمی گیرند، گفت: فجور و بی تقوایی بر اساس روایات همچون قلعه شکسته ای است که اجانب و بیگانگان می توانند در آن نفوذ کرده و آن را به فساد و نابودی بکشانند.

وی با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم از رعایت پروتکل های بهداشتی در برپایی مراسم های عزاداری از سوی مردم تشکر کرد و ادامه داد: امسال مردم با شور بیشتری مجالس عزاداری ماه محرم را همراه با رعایت اصول بهداشتی برگزار کردند.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین اهمیت برپایی مجالس عزاداری ماه محرم را در آینه روایات مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: عزاداری ها زمانی ارزش واقعی خود را پیدا می کند که همراه با شعار، شعور نیز وجود داشته باشد، از این رو ما حین عزاداری باید فلسفه قیام عاشورا را نیز بشناسیم.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه فلسفه قیام اباعبدالله(ع)، ایستادگی در برابر حکومت جائر و جهاد فی سبیل الله بود، عنوان کرد: فلسفه قیام عاشورا تنها شهادت و یا رسیدن به مقام شفاعت امت اسلام نبود، بلکه باید بدانیم این قیام یک دستور الهی بوده و در راستای حفظ اسلام صورت گرفته است.

وی حلال شمردن محرمات، حرام شمردن حلال الهی، شرب خمر، فساد آشکار و ترویج بی بندوباری را از ویژگی های حکومت یزید برشمرد و افزود: اگر انسان ها ببینند کسی به دین الهی ضربه می زند و بی دینی را ترویج می کنند، باید قیام کرده و او را نهی از منکر کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد مقاومت در برابر دشمن و قیام در برابر جنایتکاران را از درس های مکتب عاشورا دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی در امتداد مکتب عاشورا شکل گرفت، زیرا مردم با تأسی به امام حسین(ع) در برابر طاغوتی که در برابر استکبار خوار و ذلیل بوده و حرام الهی را حلال می شمرد، قیام کرده و او را کنار گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان به مسأله عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر انسان ها مقاومت نکرده و در برابر سلطه جویان گردن بنهند، بدون شک خوار و ذلیل خواهد شد؛ امروز حکام مرتجع عربی در برابر غربی ها خوار و ذلیل شده اند و مستشاران ارتش آنها آمریکایی هستند، از همین جهت قدرت ایستادگی در برابر غرب را نداشته و با تمام وجود وابسته به غربی ها هستند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) به ما آموختند کشته شدن با عزت از زندگی با ذلت بهتر است، اظهار داشت: اگر امت اسلام با یکدیگر متحد باشند و جملگی در برابر استکبار ایستادگی کنند، بدون شک استکبارگران توان مقابله با آنها را نخواهند رفت./841/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
در این شرایط حساس، همه ما باید با همگرایی و هم‌افزایی، و با بصیرت و هوشیاری در مقابله با جنگ اقتصادی و روانی و رسانه‌ای جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، هوشمندانه به وظایف خود عمل نماییم
0
0