۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۶۱۶۰۱
آیت الله طباطبایی نژاد:

روند ایجاد اشتغال برای زندانیان و حمایت از خانواده آنان تقویت شود

روند ایجاد اشتغال برای زندانیان و حمایت از خانواده آنان تقویت شود
اصفهان - نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: به منظور جلوگیری از آسیب های جدید باید روند خوب اشتغال برای زندانیان و حمایت از خانواده های آنان تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار مدیرکل زندان‌های استان اصفهان اظهار داشت: مردم اصفهان در کارهای خیر همواره پیش‌قدم هستند و حتی اگر برای خودشان هزینه‌ای نکنند، آن را برای کار خیر مصرف می‌کنند؛ آزادی 25 نفر از زندانیان در سال‌ جاری  با هزینه 5 میلیارد تومان با کمک خیران گواهی بر همین موضوع است.

وی افزود: با کمک خیران و با استفاده از بودجه‌های مصوب وضعیت زندان اصفهان بهبود یافته و امیدوار هستیم با استفاده از ظرفیت خیریه‌های اصفهان روند خوب ایجاد اشتغال برای زندانیان و حمایت از خانواده آنان توسط خیریه‌ها تقویت شود چراکه این حمایت‌ها جلوی بروز آسیب‌های جدید را می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: همان‌گونه که امام راحل فرمودند زندان باید دانشگاهی برای ساخته‌شدن باشد، بنابراین باید خانواده‌های زندانیان محترم شمرده شوند، از آنان حمایت شود و هرگونه فعالیتی که اصلاح و رشد زندانیان می‌توان انجام دارد دریغ نشود.

وی گفت: احداث سالن آمفی‌تئاتر، سخنرانی، برگزاری جلسات آموزش قرآن، آموزش مشاغل و رشته‌های فنی و حرفه‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت خیران برای بهبود شرایط زندان اصفهان از جمله اقدامات خوبی است که انجام شده و  لازم است این اقدامات برای الگوگیری سایر استان‌ها، معرفی شود.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامان این اداره کل اظهار داشت:  ۹۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد این استان در ماه مبارک رمضان با اهدای  ۱۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک مردمی آزاد شدند.  

محمود ضیائی فرد افزود: امیدوار هستیم در دوران تحول قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها، بتوانیم زندان‌ها را به «آموزشگاه نیکی‌ها» تبدیل کنیم و با مشارکت گروه‌های جهادی،خیریه‌ها بتوانیم ایجاد اشتغال مولد، پایدار و هدفمند داشته باشیم./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات