۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۶۲۵۰۹
امام جمعه موقت کرمانشاه:

نباید بازگشایی مدارس به روند شیوع کرونا تسریع ببخشد

نباید بازگشایی مدارس به روند شیوع کرونا تسریع ببخشد
کرمانشاه ـ امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: نباید اجازه دهیم که بازگشایی مدارس روند شیوع کرونا در کشور و کرمانشاه را تسریع ببخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی امروز در مراسم بازگشایی و آغاز سال تحصیلی در کرمانشاه در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید که در یکی از مدارس شهر کرمانشاه برگزار شد، گفت: دانش آموزان سرمایه های آینده این نظام و انقلاب هستند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه هزینه کردن در بخش آموزش و پرورش به نوعی یک سرمایه گذاری سودمند و بلندمدت است، گفت: هر چه بیشتر در بحث آموزش و پرورش از نظر مادی و معنوی سرمایه گذاری کنیم، بی شک نتایج بیشتر و بهتری را به دست خواهیم آورد.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرات بیماری کرونا بر وضعیت آموزش در کشور، عنوان داشت: متاسفانه در آخرین روزهای سال 98 شاهد تعطیلی مراکز تحصیلی به علت شیوع ویروس کرونا بودیم که بدون تعارف باید گفت که این امر صدمات زیادی بر حوزه آموزش کشور زده است.

وی تصریح کرد: اکنون نیز همچنان این بیماری در کشور به ویژه استان کرمانشاه جولان می زند و بی گمان اگر بی تفاوتی برخی از شهروندان نسبت به این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد، باید منتظر یک فاجعه بزرگ باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی افزود: امروز هم که شاهد بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید هستیم، مربیان و مدیران مدارس باید اولین اولویت خود را حفظ سلامتی کودکان بدانند و در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس نهایت دقت را داشته باشند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه به برنامه «شاد» اشاره کرد و گفت: برنامه شاهد در کمترین زمان ممکن طراحی و راه اندازی شد و حتما مشکلاتی هم دارد، از سوی دیگر تمایل مدارس به آموزش در فضای مجازی جدای از مزایایی که دارد می تواند خود زمینه ساز ایجاد برخی ناهنجاری ها در جامعه به ویژه دانش آموزان شود.

وی تصریح کرد: استفاده از کودکان از فضای مجازی که این روزها به خاطر برنامه شاد صورت می گیرد می تواند بازخوردهای منفی در بحث اخلاقیات و اعتقادات داشته باشد و این مهم را مقام معظم رهبری به مدیران و مسوولان آموزش و پرورش کشور هشدار دانند.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در ادامه گفت: با این وجود نباید اجازه دهیم که بازگشایی مدارس روند شیوع کرونا در کشور و کرمانشاه را تسریع ببخشد و نیز از والدین می خواهیم که آموزش های مناسبت را به فرزندان خود در این زمینه بدهند تا شاهد انتشار این ویروی در مراکز آموزشی و مدارس نباشیم./1400//210/خ

ارسال نظرات