۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۶۲۵۷۷
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

عزاداری ملت ایران در محرم امسال تجلی پیوند عقلانیت و معنویت بود

عزاداری ملت ایران در محرم امسال تجلی پیوند عقلانیت و معنویت بود
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام سالاری با قدردانی از برگزاری شایسته مراسم عزاداری ماه محرم امسال، گفت: عزاداری ملت ایران در محرم امسال تجلی پیوند عقلانیت و معنویت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست مسؤولان فرهنگی استان، اظهار کرد: عزاداری ماه محرم امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آموزه‌هایی از پیوند عقلانیت و معنویت در دهه محرم بود.

وی افزود: اکنون مردم ما در شرایط سختی به سر می‌برند و دشواری‌های کمرشکن معیشتی و محدودیت‌های رنج‌آور کرونایی به اضافه دردها و غصه‌های فردی و جمعی دیگر، به‌طور طبیعی جایی برای غصه خوردن باقی نمی‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این‌همه غصه آب و نان، حسرت محرومیت و محدودیت برگزاری مراسم معمول و دلخواه بر دل‌ها افتاده بود؛ اما این حسرت‌ها حقیقتاً انسان‌ساز و آرمان‌ساز هستند به‌گونه‌ای که دل‌ها و جان‌ها را پرواز می‌دهند و بالا می‌برند و این چیزی بود که همه ما در همه‌جا از هر نوع فکر و قشر و صنفی می‌دیدیم.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: عده‌ای این شرایط را تنبیه می‌دانستند اما حقیقت این است که این تصور از ساحت والای رحمت واسعه الهی به دور است؛ ازاین‌رو باید گفت این محدودیت‌ها اگرچه تنبیه نبود اما تنبُّه بود.

وی با بیان اینکه نحوه عزاداری دهه نخست محرم امسال بیدارکننده بود، افزود: محرم امسال تنبهی برای قدردانی بهتر از نعمت‌هایی بود که سال‌های سال بدون هیچ زحمتی در اختیارمان بود و حالا نیست.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: در سال‌های قبل به راحتی به مسجد و جماعت و نماز جمعه می‌رفتیم و هرسال با آسودگی خاطر و در سایه جهاد شهیدان، مراسم مختلف دینی و انقلابی را برگزار می‌کردیم و با یک پاسپورت و ویزای رایگان به کربلا مشرّف می‌شدیم؛ امسال اما محرم و مراسم متفاوتی بود.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: محرم امسال را باید سال حسرت سازنده و تنبه بیدارکننده نامید و این حسرت و تنبه، برکاتی دارد که آثار آن بعدها خود را نشان خواهد داد، به شرطی که قدر بشناسیم و بهره ببریم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خاتمه با قدردانی از برگزاری شایسته مراسم عزاداری ماه محرم امسال، گفت: عزاداری ملت ایران در محرم امسال تجلی پیوند عقلانیت و معنویت بود./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
اگر می‌شود کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کرد، حضوری برگزار کنید
0
0