۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۶۲۳۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

۹۸ درصد هیئات مذهبی خراسان شمالی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند

۹۸ درصد هیئات مذهبی خراسان شمالی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام خادمی گفت: در دهه نخست محرم امسال ۹۸ درصد از هیئات مذهبی خراسان شمالی پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ارزیابی ویژه‌برنامه‌های ماه محرم، با اشاره به جایگاه و تأثیرگذاری عزاداری این ماه، اظهار کرد: محرم و صفر علاوه بر این‌که جزو هویت دینی ما است، بخش انفکاک‌ناپذیر هویت ایرانی ما نیز هست.

وی افزود: اکنون 40 سال است محرم و صفر نماد هویت انقلابی ما نیز محسوب می‌شود؛ از محرم سال 42 تا محرم سال 57 تا هشت سال دفاع عاشورایی تا نهم دی‌ماه عاشورایی 88 و تا حماسه هفت سال دفاع از حرم.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: امام راحل گفته بود که: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است» و بدین‌جهت محرم و صفر با هویت سه‌بعدی اسلامی و ایرانی و انقلابی ما پیوند خورده است و هیچ‌چیز نمی‌تواند ما را از این آئین حیات‌بخش و تاریخ‌ساز جدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با شیوع بیماری جهانگیر کرونا بروز تأثیرات و تغییرات و تحولات خواسته و ناخواسته در سبک زندگی و روابط اجتماعی، بسیاری از مناسک دینی در همه ادیان، خصوصاً دین اسلام، پدید آمد.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: تعطیلی و محدودسازیِ مساجد و مشاهد مشرفه و حرم‌ها و حسینیه‌ها و نیز مراسم و آئین‌های مهمی چون حج واجب و نمازهای جمعه و جماعات و مراسمی چون اعتکاف و آئین‌های عبادی چون جشن‌های اعیاد و موالید معصومان (ع) از این جمله بود.

وی تصریح کرد: محرم و عاشورا و اقامه ماتم حسینی اما حکایت دیگری داشت، این یک آئین جهانی بود و اختصاص به شیعیان نداشت و این شد که دل‌شوره‌های مقدس و حسرت‌ها و افسوس‌ها و دریغ‌های متعالی به جان‌ها افتاد و برخی نیز این سال را از این جهت؛ «عام الحسره» نامیدند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به برگزاری مراسم محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: تجربه امسال شیعیان و مسلمین در سراسر جهان به‌ویژه تجارب حاکمیتی و نهادی و مردمی نظام جمهوری اسلامی و مردم انقلابی ایران، اکنون یک گنج بی‌بدیل است که باید استخراج و فراوری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: در این استان هم به فضل الهی و با شور و شعور مردم در دهه نخست محرم امسال 98 درصد از هیئات مذهبی خراسان شمالی پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کرده و مراسم شایسته‌ای در این وضعیت برگزار شد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات